„Cu specialiştii pe funcţii de conducere cred cu tărie că România poate să înceapă să evolueze la adevăratul ei potenţial şi ar putea chiar deveni o poveste de succes în Europa, având în vedere potenţialul extraordinar al ţării noastre în termeni de resurse umane şi naturale”, susţine el. 

În opinia sa, este extrem de încurajator faptul că în urma protestelor cetăţenilor din Bucureşti şi din marile oraşe ale ţării, sătui de aceleaşi stereotipuri de politicieni, la guvernarea României a venit un grup de oameni pe care îi recomandă experienţa profesională şi academică. Totuşi, el este de părere că într-o societate democratică lucrurile ar trebui să se schimbe prin vot şi nu prin numiri ale Preşedintelui şi validări ulterioare ale Parlamentului.

„Din punctul meu de vedere un guvern tehnocrat este un fel de "ficţiune" într-un context democratic, el neavând o legitimate democratică directă, decât una delegată de Parlament”, susţine Mihai Precup. 

El spune că pentru a reforma România şi pentru a avea cu adevărat legitimitatea necesară pentru a implementa reformele structurale atât de necesare, oameni competenţi şi cu suflet românesc, trebuie să aibă bărbăţia necesară pentru a se prezenta la următoarele alegeri ca o alternativă la clasa politică actuală. 

Principalele provocări pentru Guvernul Cioloş, după cum spune Mihai Precup, ar fi rezolvarea unor probleme reale cu care se confruntă, în prezent, ţara, precum: sărăcia, lipsa unei infrastructuri de nivel european, corupţia sau problemele din educaţie şi sănătate. 

Ca expert pe finanţe, iată ce propune Mihai Precup prin Fundaţia CAESAR, pe care o reprezintă, o fundaţie ce militează pentru o Românie în 3D: o Românie Democratică, o Românie Dezvoltată şi o Românie Demnă:

•    Atragerea de investiții de la instituțiile internaționale trebuie să fie prioritară. Adevărații investitori în economiile reale din Europa de Est sunt investitorii instituționali. Investiţiile străine directe în România au totalizat 2,426 miliarde de euro în 2014, iar instituții ca şi Banca Europeana de Investiții sau Banca Europeană de Reconstrucție şi Dezvoltare ar avea capacitatea să injecteze mult mai mulți bani pe an în economia reală românească.  Însă, problemele de finanţare ale economiei reale românești  nu se rezolvă alocând sume mai mari în acest sens, fără a îmbunătăţi mai întâi procesul de elaborare a proiectelor cât şi capacităţile de punere în aplicare şi monitorizare a proiectelor.  

 

•    Celebra macrostabilitate din România este în bună parte importată (a se vedea inflaţia scăzută în România care vine în contextul unui risc deflaționist la nivel european, ratele de dobândă scăzute la nivel național sunt datorate în bună măsură faptului că în Uniunea Europeană acestea sunt astăzi la minime istorice….). În ceea ce privește celebrul deficit bugetar, aş afirma că nu cred că poți să dezvolți o țară cu un necesar de investiții atât de mare cu un deficit bugetar de 1-2%. Însă, deficitul bugetar trebuie să fie făcut pe investiții, nu pe pomeni electorale ca şi în 2009-2010.

 

•    România încă se administrează după o structură administrativ teritorială la fel ca şi cea din anii '50, care nu mai răspunde realităților actuale din Uniunea Europeană. Nu cred că mai este secret pentru nimeni faptul că unul dintre principalii factori ai absorbției scăzute de fonduri europene este lipsa celebrei regionalizări. Un proiect care se bucură de susținerea românilor, însă el rămâne încă blocat prin sertarele guvernanților de la București…

 

•    Pentru a atrage investiții ai nevoie de instituții similare cu cele ale statelor europene. Instituții la nivel național care să fie capabile să pună la punct proiecte eligibile şi care să fie capabile să monitorizeze proiecte de investiții. De ceva vreme militez la înființarea unei bănci de dezvoltare deţinută de statul român. În majoritatea ţărilor europene băncile de dezvoltare sunt parteneri strategici ai guvernelor în co-finanţarea proiectelor de investiții publice, iar pe de altă parte acestea găsesc produse adaptate pentru a facilita finanţarea IMM-urilor. Totodată, băncile de dezvoltare ajută guvernele să structureze instrumente financiare pentru a implementa fondurile europene, aduc fonduri şi expertiză în dezvoltarea proiectelor de investiții publice şi monitorizează implementarea proiectelor de investiții odată începute.