El a precizat că trustul Gazprom este pregătit să satisfacă în următorii ani cererea tot mai crescută de gaze naturale din Europa. Didier Loeb a precizat că un sfert din producţia de gaz a trustului Gazprom merge pe piaţa europeană, ceea ce înseamnă jumătate din profiturile acestei companii din Rusia. Cota de gaze a Gazpromuluui a crescut pe piaţa europeană de la 24% în anul 2010, la 27% în 2011.
În cifre absolute, Gazprom a exportat în Europa de la 139 de miliarde de metri cubi, în anul 2010, la 150 de miliarde, în 2011. În consecinţă, au crescut şi profiturile acestei companii – de la 968,6 miliarde de ruble, în anul 2010, la 1310 miliarde de ruble, în 2011. Didier Loeb a precizat că, prin filiala Gazprom Marketing and Trade din Franţa, se vând în prezent în Uniunea Europeană 80 de miliarde de metri cubi de gaz.
Gazprom intenţionează să investească în construcţia de spaţii de depozitare în Europa, să-şi dezvolte tehnologia de lichefiere a gazelor pentru export pe pieţele din Coreea, China şi Japonia, dar şi din Europa sau America. În strategia de vânzări a Gazpromului, cel mai important rol îl au contractele pe termen lung. După cum arată un sondaj realizat de "BP Statistical Review of World Energy" pe anul 2010, ţările din UE, care îşi asigură 100% necesarul de gaze de la Gazprom sunt Bulgaria, Letonia, Lituania, România, Slovacia, Finlanda şi Estonia.
(În realitate, România are încă zăcăminte proprii de gaze naturale. Nu se bazează exclusiv pe importurile din Rusia – nota red.VP).
Alte ţări îşi completează necesarul de gaze, importat în mare parte de la Gazprom: Polonia – 89,5%, Ungaria – 86,6%, Austria – 77,5%, Cehia – 73,1%, Slovenia – 56,8%, Grecia – 52,8%, Germania – 37,1%, Olanda – 23,7%, Italia – 18,8%, Franţa – 16,5%.
Lider absolut la consumul de gaz exportat de Gazprom în anul 2010 a fost Germania – 35,3 miliarde de metri cubi. Este urmată la distanţă mare de Italia – 13,1 miliarde de metri cubi, Polonia – 11,8 miliarde de metri cubi.
SURSA: Rador