În 2008, Obama a schimbat definitiv maniera clasică de abordare a unei campanii prezidenţiale: acesta a mutat tehnicile clasice de atragere de voturi şi în mediul online, unde a strâns numeroşi simpatizanţi. Aşa cum era de aşteptat, totuşi, nu Obama este cel care administrează conturile, ci o întreagă echipă de administratori social media, care încearcă să păstreze un ton personal şi relaxat. Pe Twitter, de pildă, toată postările de pe pagina preşedintelui american sunt semnate cu iniţialele B.O.
În 2011, Obama şi-a extins implicarea în social media prin realizarea unei pagini pe Tumblr, un site de blogging utilizat de milioane de tineri. Preşedintele este, aşadar, activ pe Facebook, pe Twitter, pe Google+ şi pe Tumblr, mai nou.
Candidaţii republicani Mitt Romney şi Newt Gingrich s-au lăsat şi ei atinşi de virusul social media. Romney de află pe locul doi, la nivel de popularitate pe Facebook, cu 1,4 milioane de Like-uri, iar Gingrich se află pe loc secund la nivel de popularitate pe Twitter, având 1,4 milioane de followeri.
Ron Paul se află pe locul trei când vine vorba de popularitate pe Facebook, având 862.000 de Like-uri şi 130.000 de followeri pe Twitter. La mică distanţă se mai află Rick Santorum şi Gary Johnson, însă toţi cei de mai sus se află cu mult sub Barack Obama, a cărui activitate în social media rămâne lăudabilă, la fel ca în 2008.