Capital: Sunteti presedintele Comemercial General Union (CGU) Romania SA, o subsidiara a companiei de asigurari britanice cu acelasi nume. Care este pozitia CGU intre companiile de profil din Marea Britanie si din Europa? Carl Boehr: CGU este numarul unu britanic in domeniul asigurarilor generale si de viata. Dupa fuziunea realizata in februarie cu Norwich Union, numele companiei s-a schimbat in CNGU si este cotata acum in primii cinci asiguratori de viata din Europa. In Romania insa, compania e
Capital: Sunteti presedintele Comemercial General Union (CGU) Romania SA, o subsidiara a companiei de asigurari britanice cu acelasi nume. Care este pozitia CGU intre companiile de profil din Marea Britanie si din Europa?
Carl Boehr: CGU este numarul unu britanic in domeniul asigurarilor generale si de viata. Dupa fuziunea realizata in februarie cu Norwich Union, numele companiei s-a schimbat in CNGU si este cotata acum in primii cinci asiguratori de viata din Europa. In Romania insa, compania este inregistrata cu denumirea CGU.
Capital: CGU intra pe piata romaneasca a asigurarilor de viata intr-un moment in care companii mari cum sunt Nederlanden sau AIG Life, sunt prezente deja de cativa ani si au castigat segmente mari de piata. Nu este acesta un handicap?
Carl Boehr: In nici un caz. Cand am intrat in afacerile cu asigurari, in Canada, tara de unde provin, existau 140 de companii de asigurari de viata la o populatie de aproximativ 23 de milioane de locuitori. Pe un teritoriu mult mai mic dar cam la aceeasi populatie, astazi in Romania sunt doar patru-cinci companii de asigurari mai importante. Cel putin pe segmentul care ne intereseaza, potentialul pietei este enorm. Pe de alta parte, faptul ca cele doua companii de care aminteati au reusit sa se impuna demonstreaza ca se pot face afaceri cu asigurari in Romania.
Capital: La cat se ridica investitia CGU de pana acum in Romania si care sunt planurile de viitor?
Carl Boehr: Avem deja peste 5 milioane de dolari investiti si abia ne-am apucat de afaceri. Vom creste suma o data cu dezvoltarea companiei. Daca lucrurile merg bine, in urmatorii cinci ani vom avea active in valoare de 200 milioane de dolari, iar in zece ani am putea ajunge la un miliard de dolari. Sunt insa doar simple estimari.
Capital: In ce stadiu va aflati acum si cand veti demara efectiv activitatea?
Carl Boehr: Vom incepe in luna septembrie o data cu terminarea lucrarilor de constructie la noul sediu. Pentru moment avem un nucleu de 22 de angajati care isi concentraza eforturile pe trei directii: finante, vanzari si marketing. Muncim impreuna pentru construirea infrastructurii companiei. La data lansarii primelor produse pe piata vom avea 200 de consultanti, iar in decurs de un an peste 1.000. Planurile pe termen mai lung merg pana la existenta unui numar de 2.000 de angajati ai companiei in urmatorii doi ani de zile. Reteaua teritoriala va cuprinde in prima faza agentii locale in sase mari orase, respectiv Constanta, Bucuresti, Brasov, Cluj, Timisoara si Oradea.
Capital: Sunt doar cateva companii importante pe piata si putini profesionisti in acest domeniu. De unde va veti recruta personalul? Veti atrage angajatii companiilor concurente stimulandu-i material?
Carl Boehr: Cu siguranta, nu. Daca vreau sa prind un peste mare, nu caut un pescar cu experienta, ci aleg cea mai buna momeala pentru a atrage pestele. Am pornit la drum cu 22 de oameni foarte buni, care au la dispozitie programe de training si care ne ajuta sa construim mai departe compania. Ei vor fi momeala de care va vorbeam, prin aceea ca exemplul lor va fi urmat de ceilalti. Acestia vor transmite cele invatate managerilor de vanzari, directorilor de agentii, pana la consultantii de asigurari. Vrem sa ne diferentiem de celelalte companii tocmai prin oamenii care-i avem.
Capital: Care vor fi primele produse lansate?
Carl Boehr: Vor fi produse cu acumulare de capital de tip united linked, aceleasi cu cele de pe piata engleza, germana sau de oriunde.
Capital: Exista opinii conform carora piata romaneasca nu ar fi inca pregatita pentru acest tip de produse. Motivul invocat este scaderea increderii populatiei in mediul financiar romanesc, acolo unde companiile de asigurari fac plasamente. Cu toate acestea, Nederlanden a devenit liderul pietei promovand produse unit linked. Care este parerea dumneavoastra?
Carl Boehr: Observatia este corecta. Succesul unui produs depinde in mare masura de compania care-l administreaza. Din acest punct de vedere, Nederlanden a facut o treaba buna. La randul ei, CGU este o companie cu o forta financiara mare, care are in spate o istorie de 300 de ani. Vindem produse unit linked in aproape toate tarile Europei, in conditii de siguranta totala.
Capital: In estul Europei, CGU este implicata in administrarea de pensii private. Intentionati sa faceti acest lucru si in Romania?
Carl Boehr: Cu siguranta. Avem o experienta foarte mare in acest domeniu. In Polonia, de exemplu, CGU este lider autoritar pe piata pensiilor private. Deocamdata insa asteptam aparitia unei legislatii care sa reglementeze functionarea fondurilor de acest tip. Apoi vom face calcule concrete. Intentionam, de asemenea, sa lansam in viitor si cateva produse de asigurari de sanatate.
Capital: In timp ce nivelul de trai scade, volumul de prime incasate de companiile de asigurari creste de la an la an. Cum explicati acest paradox?
Carl Boehr: Acelasi lucru s-a intamplat in perioada recesiunii din anii 50 in multe alte tari ale lumii. Oamenii cumparau asigurari de viata desi inflatia era extrem de ridicata si banii erau putini. Eu cred ca in perioadele economice dificile nevoia de protectie a omului este mai mare. Asta este de fapt explicatia. Cand iesi la pensie, de pilda, ce vrei sa faci? Sa vizitezi lumea sau sa muncesti in continuare pentru ca nu iti ajung banii? Oamenii cumpara asigurari de viata pentru ca vor sa se protejeze si sa-i protejeze pe cei dragi. In situatii critice, aceasta tendinta este mai pronuntata.
Capital: Care este legatura dintre CGU si BRD – SociA