Volumul vânzărilor combinate ale Renault, Nissan Motor şi Mitsubishi vor depăşi nivelul rivalelor Volkswagen şi Toyota Motor, susţine Ghosn.
„Pe baza datelor privind vânzările în primele trei luni ale anului, estimăm că alianţa ar putea deveni cel mai mare grup din industria auto până la mijlocul anului. Acesta nu a fost niciodată un obiectiv, dar ne va oferi satisfacţii majore. Următorul pas îl reprezintă reducerile de costuri, pentru a ne întări competitivitatea", a afirmat Ghosn, care este preşedintele Renault, Nissan şi Mitsubishi.
În primul trimestru din acest an, vânzările de autoturisme şi vehicule comerciale uşoare ale Renault, Nissan, Mitsubishi şi partenerul rus AvtoVAZ au urcat cu 7,9%, la 2,65 milioane de unităţi.
Pe locul doi s-a situat Toyota, cu livrări în creştere cu 2,9%, la 2,49 milioane de vehicule, în timp ce Volkswagen a fost pe locul trei, cu 2,45 milioane de unităţi vândute, în scădere cu 0,7%.
Ghosn are ca obiectiv realizarea unor economii de costuri de 5,5 miliarde de euro în 2018, în creştere faţă de 4,3 miliarde de euro în 2015.
Conform Agerpres, până în 2020, aproximativ 70% dintre vehiculele alianţei vor fi produse pe platforme comune, ceea ce va reduce costurile de achiziţii în medie cu 30% per vehicul, a estimat Ghosn.
În urmă cu trei ani, Carlos Ghosn estima că alianţa va fi unul dintre primii trei producători auto mondiali până în 2018. Această prognoză s-a adeverit cu un an mai devreme, graţie preluării Mitsubishi de către Nissan în 2016.
Felipe Munoz, analist la JATO, s-a declarat sceptic că alianţa Renault-Nissan va deveni numărul unu mondial în acest an, dar crede că Renault-Nissan va trece în faţa Volkswagen Group şi Toyota în viitor, având în vedere atuurile sale în domeniul SUV-urilor şi vehiculelor electrice, precum şi un potenţial uriaş în China şi alte pieţe emergente.
„Renault-Nissan merge în direcţia corectă în multe aspecte. Îşi gestionează mărcile foarte bine. Acolo unde Renault este slab, Nissan este puternic şi viceversa”, a spus Munoz.
Succesul lui Ghosn nu a constat doar în includerea Mitsubishi Motors în alianţa Renault-Nissan. În ultimii trei ani, autovehiculele de teren (SUV) au fost segmentul cu cel mai puternic ritm de creştere, iar alianţa Renault-Nissan are o cotă 12% pe această categorie, cea mai mare cotă din piaţă globală pe acest segment. Modelul Nissan X Trail este cel mai bine vândut SUV din lume, iar modele precum Dacia Duster şi Renault Kwid sunt apreciate pe pieţele emergente ca India, Brazilia şi Orientul Mijlociu, susţine Munoz.
„SUV-urile susţin creşterea globală, iar ei sunt foarte puternici pe acest segment”, a spus Munoz.
De asemenea, Renault-Nissan este lider pe segmentul automobilelor electrice. Deşi la nivel global vânzările de vehicule electrice sunt deocamdată mici, modelele Renault Zoe şi Nissan Leaf sunt lideri de piaţă, iar vânzările de vehicule electrice vor creşte pe măsură ce normele de poluare se vor înăspri, ceea ce va fi în beneficiul alianţei Renault-Nissan.
Renault şi Nissan au un parteneriat din 1999, în care Renault deţine 44,3% din acţiunile Nissan, în timp ce Nissan controlează un pachet de 15% din acţiunile Renault.
Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.