Carlos Ghosn, şeful alianţei Renault-Nissan, a declarat la Salonul Auto de la Paris: "Când începi să lucrezi împreună, majoritatea beneficiilor apar rapid şi uşor. De acum înainte, este posibil ca numărul proiectelor suplimentare să dureze mai mult. Sunt legile fizicii", a declarat. 

Cooperarea dintre Daimler şi alianţa Renault-Nissan a început în 2010 şi se concentrează în prezent pe punerea în comun a programelor de vehicule, producţie şi componente. 

Când au început cooperarea, Daimler şi alianţa Renault şi Nissan şi-au achiziţionat una alteia participaţii de 3,1%. În iunie, Daimler a anunţat că a suplimentat activele fondului său de pensii prin transferul participaţiei de 3,1% pe care o deţinea la alianţa Renault-Nissan, în valoare de 1,8 miliarde euro. Nu este necesar ca partenerii să majoreze participaţiile, a afirmat vineri Carlos Ghosn. 

Această declaraţie ar putea indica că în acest moment legăturile dintre aceste companii se reduc, a apreciat analistul Stuart Pearson, de la Exane BNP Paribas. 

Directorul general al Daimler, Dieter Zetsche, a anunţat vineri că discută cu Carlos Ghosn modalităţi de extindere a cooperării lor în domeniul vehiculelor electrice dar încă nu s-a luat nicio decizie privind noile proiecte. Deja Renault furnizează motoare electrice pentru modelul Smart (al Daimler), aceleaşi motoare care sunt utilizate la modelul Zoe. 

"Am început această colaborare pe baza a trei proiecte, de care au beneficiat ambii parteneri, şi acum avem 15 proiecte, care ne aduc o mulţime de beneficii. Acesta este o fundaţie solidă pentru parteneriatul nostru. Este bine dacă extindem parteneriatul, şi dacă îl păstrăm la nivelul actual", a declarat Zetsche.

Ghosn: Tehnologia diesel nu a murit

Carlos Ghosn, directorul general al alianţei Renault-Nissan, nu este pregătit să renunţe la tehnologia diesel, deşi admite că noile standarde de emisii poluante introduse după scandalul emisiilor (Dieselgate) sunt un avantaj pentru alianţă, care a pariat pe vehiculele electrice, transmite AP.

Carlos Ghosn, a afirmat, într-un interviu acordat Associated Press la Salonul Auto de la Paris": Fără nicio îndoială, vom continua să dezvoltăm vehicule diesel, mai ales SUV-uri şi alte modele premium". 

De asemenea, Renault investeşte de mulţi ani în vehiculele electrice, iar Carlos Ghosn a declarat: "Orice reglementări în favoarea maşinilor electrice reprezintă o veste bună pentru noi". 

Producătorul auto francez a prezentat la Salonul Auto de la Paris modelul electric Renault Zoe, care va avea o autonomie de 400 de kilometri, la o singură reîncărcare, comparativ cu 240 de kilometri în prezent. 

Astfel, Renault Zoe va depăşi Model 3 de la Tesla, care va avea o autonomie de 345 de kilometri, pe fondul eforturilor companiilor auto de a îmbunătăţi capacitatea vehiculelor electrice şi a profita de majorarea cererii pe acest segment. 

Noul Renault Zoe va costa 23.600 de euro (26.500 dolari) în Franţa, iar de succesul acestui model depind în mare măsură eforturile directorului general Carlos Ghosn de a se axa pe îmbunătăţirea performanţelor vehiculelor electrice. 

AGERPRES