“Nu cred că Dacia este concurenta Renault. Clienţii nu sunt aceiaşi”, a declarat Carlos Ghosn într-un interviu acordat postului francez de radio RTL. “Dacia este o marcă de cucerire care ne permite să intrăm pe pieţele emergente şi să pregătim vânzarea mărcii Renault, este o marcă care permite persoanelor care nu au disponibilităţi financiare mari să cumpere un vehicul din gama entry marca Dacia şi să migreze apoi spre Renault”, a explicat Carlos Ghosn.
De asemenea, directorul general de la Renault, prezent la Tanger, în Maroc, la inagurarea unoi noi uzine Renault, a subliniat că producţia de automobile “low cost” nu se va face în detrimentul Franţei. “Este vorba de ceva care se adaugă lucrului făcut în Franţa… la nivelul centrelor de inginerie, în uzinele noastre de producţie de motoare şi la nivelul furnizorilor noştrii. În acelaşi timp, localizăm în Franţa produsele de valoare adăugată mare cum sunt autombilele electrice şi producţia de baterii”, a declarat Carlos Ghosn.
La noua uzină de la Tanger ar urma să fie produse, într-o primă fază, între 150.000 şi 170.000 de vehicule. O a doua linie de producţie ar urma să demareze activitatea în 2013, astfel că producţia anuală va ajunge la 340.000 de unităţi şi chiar 400.000 dacă se lucrează în week-end-uri. În termeni de capacitate, uzina de la Tanger va fi comparabilă cu cele de la Flins şi Douai din Franţa.
Primul model ieşit de pe liniile de montaj de la Tanger va fi monovolumul Lodgy ce va fi comercializat sub marca Dacia. Vor urma o utilitară şi un alt vehicul, ţinut deocamdată secret. Motoarele, cutiile de viteză şi alte componente vor fi importate din Franţa, Spania şi România.
Directorul Renault a explicat că “toate automobilele produse la uzina de la Tanger sunt produse pe care noi le calificăm ca ‘low cost’ şi în consecinţă trebuie să mergi în ţările unde există o mână de lucru abundentă, calificată şi la costuri extrem de competitive. Problema de a pune o uzină de acest gen în Europa de Est, şi în special în Franţa, nu s-a pus nici măcar la început deoarece ar fi incompatibil cu conceptul ‘low cost”, a explicat Carlos Ghosn.
Anterior, directorul programului Entry de la Renault, Arnaud Deboeuf, a explicat că în Maroc salariul lunar este de aproximativ 250 de euro, comparativ cu 450 de euro în România.
Uzina Dacia de la Piteşti aprovizionează 47 de ţări din Europa şi din jurul Mării Mediterane. Noua uzină de la Tanger va fi folosită pentru a exporta spre ţările din Africa şi chiar mai departe.
La şapte ani de la lansarea primului model “low cost”, Logan, aceste vehicule au ajuns să reprezinte aproape o treime din cele 2,72 milioane de vehicule vândute la nivel mondial de constructorul francez în 2011. De-a lungul anilor gama “low cost” s-a îmbunătăţit cu derivatele Logan, berlina Sandero, modelul 4×4 Duster şi în curând cu un monovolum, Lodgy.