‘Piaţa auto din Europa se va contracta cu 3% în 2012’, a declarat Carlos Ghosn, adăugând că nu se aşteaptă la revenirea creşterii ‘pentru o perioadă’. ‘În opinia mea anul acesta va fi urmat de un alt an mediocru şi încă un an mediocru’, a apreciat Carlos Ghosn într-un interviu acordat cu ocazia Salonului auto de la Detroit. Atât timp cât Europa îşi rezolvă problemele cu moneda euro vânzările de automobile vor fi la un nivel scăzut, susţine Ghosn, care ocupă şi funcţia de CEo la partenerul japonez Nissan Motor Co.

În consecinţă, Renault va fi ‘foarte prudent în ceea ce priveşte investiţiile în Europa’, a avertizat Carlos Ghosn. Potrivit acestuia, climatul politic şi normele sociale din Europa fac aproape imposibil pentru constructorii auto să închidă actualele uzine, chiar dacă nu mai au nevoie de aceste uzine.Cu toate acestea, directorul Renault crede că unele companii vor găsi modalităţi pentru a reduce operaţiunile sau a diminua capacitatea de producţie la uzinele actuale. ‘Vom vedea o restructurare care va avea loc în interiorul actualelor uzine’, a apreciat Carlos Ghosn.

Separat, Ghosn a declarat că, începând din 2014-2016, Renault va începe şi să producă vehicule în China, piaţă unde în acest moment doar comercializează, împreună cu partenerul local Dongfeng. Carlos Ghosn a precizat însă că maşinile produse în China vor fi destinate exclusiv pieţei chineze.

Compania Dacia, de la Mioveni (sudul României), a fost preluată de Renault în anul 1999. Renault a lansat, până în prezent, şapte modele sub marca Dacia, respectiv Dacia Logan, Dacia Logan MCV, Dacia VAN, Dacia Logan Pick-Up, Dacia Sandero, Dacia Sandero Stepway şi Dacia Duster.

SURSA: Agerpres