Potrivit acestuia, directorul aeroportului din Cluj Napoca, David Ciceo, hărțuiește compania Carpatair pentru ”plângerea pe care aceasta a depus-o la Comisia Europeană în care acuza aeroportul că subvenționează, începand cu 2007, pe unul din concurenții săi cu sume care se apropie de 20 milioane de euro”.
”Actiunea de astazi de la Cluj cu provocarea intarzierii neintemeiate a zborului Cluj -Timisoara cu aproximativ 2 ore, insotita de actiunea din mass-meda cu declaratii defaimatoare la adresa Carpatair din partea directorului aeroportului si denaturarea premeditata a faptelor, aducerea unor comparatii total inacceptabile, gen Verona 1997, nu au nimic de a face cu preocuparile reale de siguranta a zborului. Aceste actiuni sunt vadit premeditate si au ca scop doar denigrarea Carpatair”, se arată în comunicatul de presă remis de compania aeriană.
Operatorul aerian a declarat că „va informa autoritatile aeronautice despre abuzul si atacul la imagine al aeroportului Cluj si va solicita despagubiri aeroportului pentru prejudiciile cauzate de declaratiile defaimatoare si insinuarile fata de politica de siguranta a companiei Carpatair. Se vor solicita despagubiri si pentru intarzierea nemotivata a zborului Cluj-Timisoara de azi 17 octombrie 2011”.
De asemenea, Carpatair a decis să-l dea în judecată pe directorul aeroportului David Ciceo pentru abuz de funcție și implicare directă în favorizarea concurenței
Compania a decis să renunțe la zborurile Cluj-Timișoara după 12 ani de operare. De asemenea, va fi închisă baza operațională Carpatair de la Cluj, ceea ce va avea ca efect desființarea a circa 20 locuri de muncă asigurate pe plan local.
Directorul aeroportului acuză piloții Carpatair că au vrut să decoleze fără a primi permisiunea
Potrivit presei locale, directorul aeroportului din Cluj Napoca, David Ciceo, a declarat că piloții Carpatair au încercat să decoleze, atât sâmbătă cât și astăzi, fără a efectua operațiunea de degivrare, respectiv curațarea gheții depuse pe fuzelaj și aripi. Acesta a precizat că va sesiza Autoritatea Aeronautică Română.
”Prin refuzul de a degivra avioanele se pun în pericol viețile pasagerilor, iar noi nu permitem decolarea niciunui avion care nu este curățat de gheață. Pasagerii pot depune reclamații la Protecția Consumatorilor", a spus Ciceo.
Operațiunea de devrigare se face cu un lichid special care costă în jur de 700 – 800 de euro.
Potrivit Carpatair, însă, ”aplicarea procedurii de degivrare este o operatiune care tine strict de competenta si decizia comandantul aeronavei si ca aceasta se aplica functie de conditiile meteorologice de la aeroportul de plecare. In aceasta dimineata vremea la aeroportul Cluj a fost cu cer senin si temperaturi pozitive iar aplicarea procedurii de degivrare nu a fost necesara”.
Directorul aeroportului a declarat că, în 1997, 50 de oameni au murit la Verona, după ce pilotul unei aeronave Banat Air au refuzat degivrarea și avionul a decolat. Directorul aeroportului din Verona a fost ulterior condamnat la trei ani de închisoare.