Noul magazin Carrefour Market, situat pe strada Nicolae Caramfil 71-73, are o suprafaţă de vânzare de aproximativ 600 de metri pătraţi. “Modelul comercial se axează pe o gamă de aproximativ 6.500 de produse, iar oferta include peste 1.000 de articole marcă proprie Carrefour, care la o calitate similară costă cu minimum 20% mai puţin, în raport cu mărcile naţionale”, spune Andreea Mihai, director de marketing la Carrefour, care ține să precizeze că și pe segmentul supermarketurilor, ca și în cazul hipermarketurilor, “vom fi cei mai ieftini“.

Grupul Carrefour operează, în România, 48 de supermarketuri, plus 25 de hipermarketuri și trei magazine de proximitate.

Şi chiar dacă nimeni nu se mai aşteaptă să vadă prea curând ratele consistente de creştere din perioada 2003–2008, perspectivele rămân încurajatoare: până în 2020, retailul ar urma să crească până la 26 de miliarde de euro, adică un plus de aproape două treimi faţă de 16 miliarde de euro nivelul actual, arată un studiu al Oxford Economics, citat într-un raport al firmei de consultanţă imobiliară King Sturge. Creşterea medie anuală a pieţei de retail se va plasa până în 2020 la 5%. Pe fondul acestor aşteptări optimiste reţelele plănuiesc să deschidă anul acesta alte încă 200 de magazine.

Magazinele tradiţionale, de tip alimentară şi chioşc, domină comerţul local ca număr de unităţi, cu un total de circa 74.000, în timp ce comerţul modern (cash&carry, hipermarketuri, supermarketuri şi magazine de tip discount) numără aproape 900 de spaţii.