Tranzacţia se cifrează la aproximativ 100 de milioane de euro, potrivit informaţiilor publicate de MIRSANU.RO.
Conform sursei citate, prin această tranzacţie Carrefour a preluat atât Billa România SRL cât şi Billa Invest Construct, firma prin care sunt deţinute active imobiliare, terenuri pe care au fost ridicate aproximativ 30 de magazine BILLA.

Carrefour a semnat în noaptea de luni spre marţi la București achiziția Billa România în cadrul unei tranzacţii de aproximativ 96 – 97 mil. euro. Francezii lucrează în dosar cu bancherii de la SocGen, consultanţii de la EY şi avocaţii de la Ţuca Zbârcea & Asociaţii, iar vânzătorul are în echipă pe consultanţii Deloitte şi firmele de avocatură Schoenherr şi Pachiu & Asociaţii, scrie MIRSANU.RO

Carrefour confirmă tranzacţia

Informaţii privind preluarea reţelei de magazine BILLA de către Carrefour România au apărut în urmă cu aproximativ un an, după ce nemţii de la REWE au vândut magazinele deţinute în Italia tot către grupul francez Carrefour.

Potrivit unui comunicat al Carrefour, prin care compania confirmă tranzacţia, cele 86 de supermarketuri Billa România reprezintă o suprafaţă totală de vânzare de 83.000 de metri pătraţi, adică o medie de aproximativ 1.000 mp/magazin.

"Datorită acestei achiziţii, Carrefour devine primul operator de supermarketuri din România, întărindu-şi astfel oferta multiformat şi mergând totodată mai aproape de clienţii săi", se menţionează în comunicatul remis de Carrefour.

Grupul Carrefour este al doilea retailer mondial și numărul unu în Europa, deţinând peste 10.100 de magazine în 34 de țări.

Carrefour ajunge la 275 de magazine în România

În România, Grupul Carrefour număra 189 de magazine dintre care 29 hipermarketuri 'Carrefour', 106 supermarketuri 'Market', 43 magazine de proximitate 'Express', 10 magazine de proximitate 'Contact' și un magazin de comerț online. Cu cele 86 de magazine preluate de la Billa, în situaţia în care Consiliul Concurenţei autorizează tranzacţia, Carrefour va ajunge la 275 de magazine.

Carrefour a intrat în România în 2001, când a deschis la marginea Bucureştiului primul hypermarket.

Pe lângă dezvoltarea organică, Carrefour a abordat şi strategia de achiziţii, cumpărând lanţul de magazine Artima de la fondul de investiţii Polish Enterprise Fund, administrat de Enterprise Investors, în cadrul unei tranzacţii de 55 mil. euro în 2007.

Acum, Carrefour este unul dintre liderii pieţei locale de retail, cu afaceri anuale

– See more at: https://mirsanu.ro/carrefour-semneaza-in-aceasta-noapte-la-bucuresti-achizitia-billa-romania-in-cadrul-unei-tranzactii-de-aproximativ-96-97-mil-euro-francezii-lucreaza-in-dosar-cu-bancherii-de-la-socgen-con/#sthash.gbOyKgCE.dpuf

Carrefour a intrat în România în 2001, când a deschis în Militari (Bucureşti) primul hipermarket. Potrivit mirsanu.ro, pe lângă dezvoltarea organică, Carrefour a abordat şi strategia de achiziţii, cumpărând lanţul de magazine Artima de la fondul de investiţii Polish Enterprise Fund, administrat de Enterprise Investors, în cadrul unei tranzacţii de 55 mil. euro în 2007.

În prezent, Carrefour este unul dintre liderii pieţei locale de retail, cu afaceri anuale de peste un miliard de euro. Potrivit datelor comunicate Ministerului de Finanţe, anul trecut Carrefour România a raportat o cifra de afaceri de 4,56 miliarde de lei, un profit net de circa 120 de milioane de lei şi avea la 31 decembrie 2014 un număr de 7.284 de angajaţi, cu 500 mai mulţi decât în decembrie 2013.

La rândul ei, Billa România a încheiat anul trecut cu o cifră de afaceri de 1,41 miliarde de lei şi un profit net de 2,34 milioane de lei, în timp ce numărul de angajaţi era la 31 decembrie 2014 de 3.168, în uşoară creştere faţă de anul precedent.

Evoluţia Billa România din ultimii ani

an     cifră de afaceri (mld. lei)    profit net (mil. lei)    nr. angajaţi
2009  1,22                                3,14                       2.643
2010  1,14                                1,089                     2.752
2011  1,12                                 5,22                      2.734
2012  1,26                                3,65                       3.009
2013  1,35                                2,17                      3.132
2014  1,41                                2,34                      3.168