Carrefour SA, cel de-al doilea mare retailer din lume, a afisat o scadere cu 45% a profitului net aferent anului 2008, pe fondul scaderii vanzarilor si reducerii preturilor pentru a face fata competitiei in conditiile actualei crize economice.
Carrefour a anuntat astfel un profit net de 1,27 miliarde de euro in 2008, fata de 2,3 miliarde de euro in 2007.
Profitul operational (EBIT) al retailerului a scazut cu 16,8%, la 2,77 miliade euro, nivel sub estimarile analistilor, de 3,27 miliarde euro.
Vanzarile Carrefour au crescut insa cu 5,9 procente, la 85,97 miliarde de euro.
Rezultatele afisate de grupul francez sunt in linie cu previziunile din luna decembrie, cand se estima o crestere cu 6,5% a vanzarilor la o rata de schimb constanta.
Carrefour a inregistrat o crestere accentuata a vanzarilor in America Latina (+31% la o rata de schimb constanta) si in Asia (+13,3%). De asemenea, retailerul si-a intarit pozitia pe piata din Franta si a inregistrat un avans de 5,4% a vanzarilor in intreaga Europa, cu performante deosebite in Spania, Romania si Portugalia.
„Anul 2008 a fost un an dificil, mediul economic fiind marcat de o inflatie alimentara si o incetinire accentuata in a doua parte a anului”, a aratat grupul intr-un comunicat.
Pentru anul in curs, Carrefour isi propune investitii de 600 milioane de euro pentru intarirea dinamicii comerciale cat si realizarea de economii de 500 milioane de euro.
Carrefour are 490.000 de angajati in peste 15.000 de magazine din 30 de tari.