Veniturile Carrefour, al doilea retailer mondial după Wal Mart, au urcat cu 2,4% în trimestrul patru din 2015, datorită majorării vânzărilor în Spania şi Italia, compania înregistrând al patrulea an de creştere a vânzărilor în Europa, potrivit Bloomberg şi Reuters.
În perioada septembrie – decembrie 2015, vânzările au urcat la 22,4 miliarde de euro (24 miliarde de dolari), uşor sub estimările analiştilor, de 22,6 miliarde de euro. În Spania şi Italia, vânzările au crescut în ultimele luni din 2015 cu 2,5% şi, respectiv, 3,5%, compensând declinul de 16% înregistrat în China. Vineri, acţiunile companiei au urcat cu 0,5%, la 25,09 euro, la Bursa de la Paris.
Carrefour a reafirmat vineri estimările privind obţinerea unui profit operaţional recurent de 2,45 miliarde de euro în 2015, faţă de 2,39 miliarde de euro în 2014. Carrefour a anunţat recent că va cheltui până la 2,6 miliarde de euro, după ce relansarea hypermarketurilor sale din Europa a început să-şi facă simţite efectele.
Compania va investi între 2,5 şi 2,6 miliarde de euro pentru renovarea şi extinderea magazinelor, inclusiv a celor din reţeaua Dia pe care le-a achiziţionat anul trecut în Franţa. Comparativ, în 2014, Carrefour a cheltuit 2,4 miliarde de euro pentru renovarea magazinelor din Franţa şi Brazilia. În România, Grupul Carrefour numără 173 de magazine dintre care 27 hipermarketuri ”Carrefour”, 92 supermarketuri ”Market”, 44 magazine de proximitate ”Express”, 9 magazine de proximitate ”Contact” şi un magazin de comerţ online.