Astfel, vânzările totale ale grupului francez de retail au scăzut cu 1,3% în trimestrul al treilea, la 21,1 miliarde euro. După excluderea efectelor variaţiei cursurilor de schimb valutar şi a preţului carburanţilor, veniturile Carrefour afişează un avans de 3,4% în perioada analizată, potrivit unui comunicat transmis joi de companie.
Hipermarketurile Carrefour din Franţa deschise de cel puţin 12 luni au înregistrat vânzări în creştere cu 1,9%, prima evoluţie pozitivă din trimestrul al doilea al anului 2011, potrivit datelor Bloomberg, citat de mediafax.ro. Carrefour a reuşit să revină pe creştere pe piaţa locală prin reducerea preţurilor şi renovarea hipermarketurilor. Performanţele îmbunătăţite din Franţa compensează pentru problemele din alte regiuni, unde evoluţia nefavorabilă a ratelor de schimb valutar reprezintă o problemă.
Acţiunile grupului au crescut cu până la 3,3% joi la Paris şi au atins cel mai ridicat nivel din mai 2011.
Rezultatele financiare înregistrate de grup în Franţa s-au îmbunătăţit pe toate segmentele, cu creşteri de 1,9% la hipermarketuri, 1,2% la supermarketuri, respectiv 5% în cazul magazinelor de proximitate şi altor formate, potrivit raportului.
Astfel, vânzările totale ale Carrefour în Franţa au urcat cu 1,4% în trimestrul al treilea, la 10,1 miliarde euro.
În afara Franţei, vânzările grupului au scăzut cu 3,8%, la 10,9 miliarde euro. Ajustată pentru excluderea efectului ratelor de schimb valutar şi preţului carburanţilor, creşterea veniturilor pe plan internaţional a fost de 3,7%.
Totuşi, scăderile înregistrate în Spania şi Italia au fost mai temperate faţă de aşteptările pieţei.
Vânzările Carrefour pe pieţele europene, excluzând Franţa, au scăzut cu 1,7% în trimestrul al treilea, la 5,4 miliarde euro. Ajustate pentru variaţia ratelor de schimb valutar, aceste venituri au urcat cu 3,8%.
Retailerul francez operează în România patru formate de magazine, cu un total de 139 de unităţi – 24 de hipermarketuri, 72 de supermarketuri Market, 42 magazine de proximitate Express şi un magazin online.
Carrefour a înregistrat anul trecut pe piaţa românească vânzări de 986 milioane euro, fără TVA, în creştere cu 3% faţă de 2011.