Bulgaria era văzută de români ca o destinaţie de aprovizionare datorită preţurilor la alimente în general mai mici decât cele de aici. Pentru bucureşteni, principala destinaţie este Ruse, în timp ce pentru locuitorii oraşelor de graniţă, destinaţiile sunt oraşele mai mari din nordul Bulgariei, precum Vidin, Nicopole, Belene, Silistra.
Intrarea Carrefour pe piaţa bulgărească a adus preţuri mult mai mici. Fiind o perioadă de criză, cuvântul de ordine pentru succesul unei afaceri de retail este acum reprezentat de preţurile mici. Astfel, la primul hypermarket Carrefour din Bulgaria, aflat la Burgas, au apărut preţuri care par foarte mici pentru bulgarul de rând. Presa bulgară le-a calificat chiar „obscen de mici”. Astfel, până la deschiderea unui hypermarket sub acest brand şi în nordul ţării vecine, Burgas poate să devină, în cazul unei aprovizionări masive care să acopere costul transportului, o destinaţie de shopping de acest gen.
Preţuri „obscen de mici”
Carrefour a intrat în Bulgaria într-un moment în care orice altă strategie nu ar fi fost sigură. Astfel, au apărut preţuri de 0,14 leva (0,30 lei) pentru o cutie de iaurt, 0,40 leva (0,85 lei) pentru un tub de pastă de dinţi, sau 0,99 leva (2,14 lei)/kg de banane. Competitorii direcţi Kaufland şi Billa s-au sesizat imediat şi capitalismul în cel mai pur spirit a început să se simtă în Burgas când retailerii au început să reducă preţurile chiar la interval de câteva ore.
La produsele non-alimentare, retailerii practică aceeaşi politică a preţurilor mici. Astfel, la Kaufland din Burgas se găseşte un televizor plasmă la circa 100 euro. Bineînţeles că este un aparat ultra-performant. Ca răspuns, Carrefour a pus preţuri foarte mici la frigidere, maşini de spălat şi DVD-playere.
Fiecare admite faptul că în perioadă de criztă, în care oamenii cumpără mai puţin, lupta pentru fiecare client devine mai acerbă. Analiştii bulgari se aşteaptă ca astfel de războaie ale preţurilor mici să apară în fiecare oraş din ţara lor în care retailerul francez va deschide un hypermarket.