Retailerul francez Carrefour poate obţine fonduri de 23 de miliarde de euro din vânzarea de active, putând renunţa la operaţiuni din România, Polonia, Turcia, Grecia, Asia, America Latină şi la reţeaua de magazine de discount Dia, potrivit unei analize a grupului financiar american JPMorgan.
Vânzarea de active poate aduce Carrefour fonduri de 23 de miliarde de euro, sumă situată la nivelul capitalizării actuale, şi un dividend de 34 de euro pe acţiune, potrivit analistului JPMorgan Jaime Vazquez.
„Companiile cu performanţe sub potenţial dar cu management solid îşi revin. Directorul general (al Carrefour, n.r.) Lars Olofsson are toate recomandările pentru această sarcină”, a spus Vazquez.
Titlurile Carrefour au crescut cu 3,7% în deschiderea şedinţei bursiere de la Paris, ca urmare a analizei JPMorgan.
Vânzări în scădere în 2009
Probabilitatea ca noua conducere Carrefour, instalată în 2009, să restructureze cu succes activităţile retailerului este de 80%, a spus Vazquez.
Olofsson, fost director în cadrul grupului Nestle, a preluat conducerea Carrefour la începutul anului şi a promis reducerea cheltuielilor, restructurarea diviziei de magazine mari şi îmbunătăţirea costurilor.
Vânzările Carrefour în România au scăzut cu 1,2% în primele nouă luni ale anului, la 809 milioane de euro, faţă de perioada similară a anului trecut, după un declin de 11%, la 277 milioane de euro, în trimestrul al treilea
Carrefour are operaţiuni în 14 oraşe din România. Retailerul deţine 22 de hipermarketuri şi 24 de supermarketuri.
SURSA: Mediafax