Magazinele fac parte din reţeaua de 600 de unităţi pe care Carrefour le-a cumpărat de la grupul spaniol Dia în 2014, dar urma să le vândă sau să le închidă pe cele neprofitabile din nordul şi estul Franţei până la sfârşitul lui 2018.

În februarie, Carrefour a raportat pierderi anuale de 531 de milioane de euro, din cauza costurilor legate de deprecierea activelor fostelor magazine DIA şi de problemele din Italia.

Din cele 273 de magazine scoase la vânzare, s-au primit oferte ferme pentru 46 de unităţi, a explicat purtătorul de cuvânt al Carrefour.

Acesta a adăugat că firma îi va ajuta pe cei 2.100 de angajaţi ai celor 273 de magazine DIA să-şi găsească noi locuri de muncă în reţeaua Carrefour.

Recent, noul director general al Carrefour, Alexandre Bompard, a prezentat un plan strategic de relansare a activităţii, ce prevede reducerea costurilor, mii de concedieri şi majorarea investiţiilor în comerţul electronic, pe fondul concurenţei venite de la Amazon, dar şi noi parteneriate în China.

Carrefour, cel mai mare retailer european şi al doilea la nivel mondial după Wal-Mart, va renunţa la aproximativ 2.400 de angajaţi din Franţa, printr-o schemă de plecări voluntare. În Franţa, Carrefour este cel mai mare angajator din sectorul privat, aici lucrând 115.000 dintre cei 384.000 de angajaţi la nivel global.

De asemenea, vor fi vândute mai multe produse organice, ţinta până în 2022 fiind triplarea vânzărilor pe acest segment, la cinci miliarde de euro.

Compania va accelera dezvoltarea online, pentru a ajunge în Franţa la o cotă de piaţă de 20% a vânzărilor alimentare online, şi va deschide în marile oraşe cel puţin 2.000 de magazine de proximitate în următorii ani. Investiţiile în comerţul electronic vor ajunge la 2,8 miliarde de euro (3,43 miliarde de dolari) până în 2022.

În urma măsurilor de restructurare, Carrefour speră să facă economii anuale de două miliarde de euro (2,45 miliarde de dolari) până în 2020.

 

De asemenea, retailerul a semnat un acord cu firmele chineze Tencent şi Yonghui, care vor prelua o participaţie minoritară în subsidiara Carrefour din China.

Carrefour, prezent şi pe piaţa din România, a înregistrat în 2017 pierderi nete de 531 de milioane de euro, în principal ca urmare a unor deprecieri de active în valoare de 1,3 miliarde de euro.

În România, Grupul Carrefour numără 303 magazine, dintre care 32 de hipermarketuri ‘Carrefour’, 218 supermarketuri (203 magazine ‘Market’ şi 15 magazine ‘Express Orange’), 42 de magazine de proximitate ‘Express’, zece magazine de proximitate ‘Contact’, un magazin de comerţ online. AGERPRES