Autoritatea de control în domeniul concurenţei din Indonezia anchetează grupul francez Carrefour, al doilea mare retailer la nivel mondial, suspectat că abuzează de poziţia dominantă de pe piaţa pentru a face presiuni asupra furnizorilor, transmite AFP, preluat de Mediafax.
Carrefour s-a dezvoltat puternic începând cu 1998 în Indonezia, a patra cea mai populată ţară a lumii, unde are aproximativ 70 de magazine, dintre care 45 de hipermarketuri.
Grupul francez controlează în prezent 66,7% din piaţa de retail, situaţie care-i conferă o poziţie dominantă şi îi permite să facă presiuni asupra furnizorilor, a declarat un purtător de cuvânt al autorităţii de control pentru concurenţă.
Retailerul a respins însă acuzaţiile, precizând că grupul are o cotă de piaţă de doar 17% pe segmentul de distribuţie.
Ancheta survine în contextul în care pe piaţa indoneziană există o concurenţă puternică între distribuitori. Comerţul cu amănuntul este dominat în Indonezia de pieţele mici, în aer liber.
Grupul Carrefour este prezent şi pe piaţa din România, unde deţine o reţea de 21 de hipermarketuri şi 20 de supermarketuri.
Sursa: Mediafax