Retailerul francez Carrefour este optimist pentru anul 2023, în ciuda inflaţiei ridicate.
Carrefour se aşteaptă la un an 2023 foarte bun, cu creşteri ale profitului, veniturilor şi fluxului de numerar
Compania, cel mai mare retailer la nivel european, a raportat marţi, 14 februarie, un flux de numerar disponibil record, de 1,26 miliarde de euro, şi o nouă creştere a profitului operaţional anual.
În plus, grupul francez estimează că principalii trei săi indicatori vor creşte în 2023. Este vorba despre profitul înainte de taxe, dobânzi, depreciere şi amortizare (EBITDA), venituri din exploatare şi flux net de numerar disponibil.
Alexandre Bompard, preşedintele director general al Carrefour, a explicat că se aşteaptă la reducerea în continuare a cheltuielilor de consum în semestrul I din 2023, din cauza inflaţiei ridicate.
Cu toate acestea, retailerul francez consideră că este bine plasat pentru a răspunde cu marca sa proprie de produse, campanii promoţionale şi de fidelizare, accelerarea expansiunii spre magazine de tip discount şi reduceri de costuri.
„Ne uităm la viitor cu încredere”, a afirmat Alexandre Bompard, citat de Reuters.
Ce planuri are Carrefour pentru anii următori?
Şeful Carrefour a subliniat din nou obiectivul de a genera un flux de numerar disponibil de peste 1,7 miliarde de euro până în 2026.
Având în vedere rezultatele bune înregistrate şi generarea semnificativă de numerar, investitorii Carrefour au primit dividende mai consistente cu 8%, la 0,56 euro pe acţiune. În plus, compania a lansat un program de răscumpărare de acţiuni în valoare de 800 milioane de euro, după cele de 750 milioane de euro din 2022 şi 700 milioane de euro din 2021.
Veniturile din exploatare au crescut pentru Carrefour cu 4,6% în 2022, la 2,377 miliarde de euro. Performanţa reflectă reducerile de costuri de un miliard de euro şi creşterea vânzărilor la magazinele deschise de peste un an cu 8,5%, la 90,81 miliarde de euro, cu majorarea cotei de piaţă în toate ţările cheie.
Cu toate acestea, acţiunile Carrefour au o valoare cu 26% mai mică faţă de iulie 2017, momentul în care Alexandre Bompard a venit la şefia companiei.
Carrefour a anunţat deja că va majora ponderea produselor marcă proprie în vânzările sale de alimente la 40% în 2026, de la 33% în 2022, şi va accelera expansiunea magazinelor de tip discount pe pieţele sale cheie din Franţa şi Brazilia.