Grupul francez Carrefour a anunţat marţi că măreşte obiectivul referitor la reducerea costurilor, în cadrul planului său strategic de reorganizare, în timp ce în primul semestru al acestui an a economisit 480 de milioane de euro.
Astfel, profitul operaţional al grupului a crescut cu 29,1%, la curs valutar constant, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, la 718 milioane de euro.
”Rezistenţa modelului nostru – dinamismul şi profitabilitatea”
Trei analişti intervievaţi de Reuters anticipau un profit de 628 de milioane de euro, arată news.ro.
Performanţa reflectă reducerea costurilor, vânzările solide din trimestrul al doilea consemnate în Brazilia şi Spania, care au compensat performanţele mai slabe din Franţa, unde vânzările hipermarketurilor au coborât cu 3,6% în termeni comparabili din cauza restricţiilor impuse de autorităţi în contextul pandemiei de coronavirus.
”Performanţele din primul semestru sunt foarte solide: Dovedesc rezistenţa modelului nostru. Dinamismul şi profitabilitatea”, a declarat preşedintele şi directorul general al grupului, Alexandre Bompard, într-un comunicat.
La jumătatea unui plan pe cinci ani
Carrefour are ca obiectiv reducerea costurilor cu 3 miliarde de euro, în termeni anuali, până la sfârşitul anului 2020, faţă de obiectivul anterior de 2,8 miliarde de euro.
Carrefour se află la jumătatea unui plan pe cinci ani, lansat în 2018, de reducere a costurilor şi de dezvoltare a comerţului electronic, pentru creşterea profiturilor şi vânzărilor, încercând, ca şi alţi comercianţi, să concureze mai bine cu comercianţi online de tipul Amazon.
Grupul francez dezvoltă şi reţeaua de magazine de proximitate, pentru a-şi reduce dependenţa de hipermarketuri, concentrându-se mi mult pe produsele organice şi mărcile private, după ce a încheiat o alianţă în domeniul achiziţiilor cu grupul britanic Tesco.
Mai multe obiective financiare şi operaţionale
Carrefour a confirmat totodată alte obiective financiare şi operaţionale, în cadrul planului său strategic valabil până în 2022.
Hipermarketul Carrefour reunește o gamă largă și diversă de produse, atât alimentare cât și non alimentare, printre care produse textile, de casă, pentru mașină, electronice și electrocasnice.
Primul hipermarket a fost deschis pe 15 iunie 1963 în localitatea Sainte-Genevieve-des-Bois, o localitate din apropierea Parisului, având peste 2500 de metri, de trei ori mai mare decât orice alt retailer de atunci.