S-au închis zeci de magazine Carrefour. Gigantul francez lasă pe drumuri sute de angajați

carrefour

SURSA FOTO: Dreamstime

Carrefour se adaptează schimbărilor pieței poloneze de retail, fiind nevoit să închidă aproape 100 de puncte de vânzare. De asemenea, peste 900 de persoane au fost concediate într-un singur an.

Carrefour concediază angajați în Polonia și închide magazine

Lanțul francez Carrefour a concediat peste 900 de persoane în Polonia pe parcursul unui an, iar în aceeași perioadă a închis și aproape 100 de puncte de vânzare. Acesta este rezultatul puterii crescânde a discounterilor, care au dominat piața, transmite Rzeczpospolita.

Dintre magazinele lichidate, majoritatea – 92 – erau francize. În ciuda reducerii numărului de angajați în punctele sale de vânzare, lanțul francez intenționează să se concentreze pe dezvoltarea unei rețele de magazine în franciză. În același timp, forța de muncă este redusă, aproape 1.000 de persoane și-au pierdut locul de muncă în cadrul Carrefour în cursul anului.

La sfârșitul anului 2023, Carrefour avea 9.935 de angajați în Polonia, ceea ce reprezintă o scădere de 951 de persoane față de sfârșitul anului 2022, când numărul angajaților era de 10.886 de persoane.

Tendința se menține de mult timp. De exemplu, Carrefour avea 813 magazine la sfârșitul lunii martie, cu 28 mai puține decât la sfârșitul anului 2023. Numărul de magazine ale lanțului din Polonia la sfârșitul anului 2022 era de 928, iar la sfârșitul anului 2021 erau 955 de puncte.

Carrefour intenționează să deschidă 137 de magazine noi în 2024, iar până la 120 vor funcționa în regim de franciză. De asemenea, compania se concentrează pe dezvoltarea în continuare a canalului de distribuție online.

Lanțul a deschis un magazin local, în timp ce a închis 21 de locații neprofitabile. În plus, compania a transformat un hipermarket francizat într-un hipermarket obișnuit și două supermarketuri în supermarketuri care funcționează în regim de franciză.

SURSĂ FOTO: Dreamstime

Polonezii preferă magazinele discount

Schimbările sunt rezultatul mai multor tendințe. În primul rând, consumatorii se îndepărtează de hipermarketuri. Cota acestora pe piața poloneză este de aproximativ 6-7%, în timp ce cea a discounterilor este de aproape 45%.

Cea mai rapidă creștere a fost înregistrată de Żabka, care are peste 10 mii de magazine în Polonia, în medie lansează aproximativ o mie pe an. Biedronka își va anunța rezultatele semestriale peste o săptămână, iar în primul trimestru a deschis 28 de magazine și a reconstruit 62. La sfârșitul lunii martie, avea 3,6 mii de sucursale.

Piața poloneză de retail continuă să se restrângă. Din cele 28 de sectoare monitorizate, în prima jumătate a anului, 21 au înregistrat o scădere a numărului de magazine și doar șase au înregistrat o creștere, pentru un sector nu a existat nicio diferență, potrivit datelor Dun & Bradstreet Polonia.