Grupul francez Carrefour, cel mai mare retailer european, a anunţat luni că a decis să îşi unească forţele cu firma de venture capital Daphni pentru a investi în startup-uri din domeniul retailului digital, în conformitate cu planul său global de a se extinde pe segmentul de e-commerce în următorii patru ani, transmite Reuters.

Noul fond creat de cele două părţi, care va fi denumit Dastore, va investi iniţial 80 de milioane de euro pentru a prelua participaţii minoritare la startup-uri cu mare potenţial de creştere din Franţa şi întreaga lume, în ideea de a permite Carrefour „să fie aproape de inovaţiile şi noile tehnologii”, a informat grupul francez într-un comunicat de presă.

Grupul francez a promis investiții de 3 miliarde până în 2026

În luna noiembrie 2021, Carrefour a promis că între 2022 şi 2026 va investi trei miliarde de euro pentru expansiunea sa digitală, unul dintre pilonii noii strategii a grupului francez, care vrea să rămână în faţa Amazon în ceea ce priveşte livrările de cumpărături şi să îşi accelereze relansarea.

În timp ce cel mai mare comerciant cu amănuntul de produse alimentare din Europa încearcă să rămână în fața Amazon în ceea ce privește livrările de produse alimentare și să accelereze o redresare în curs de desfășurare, principalele motoare ale unui impuls online vor fi comerțul electronic – stimulat de livrarea expresă și de serviciile inovatoare -, creșterea volumului de date și a mediilor de vânzare cu amănuntul, precum și digitalizarea serviciilor financiare.

Carrefour a cheltuit 2 miliarde de euro din 2018 pentru tehnologie și expansiune digitală în cadrul primei etape a planului său de redresare, triplându-și astfel activitatea de comerț electronic cu produse alimentare.

Șeful Carrefour, despre concurența cu Amazon

Referitor la concurența din partea Amazon, președintele și directorul general Alexandre Bompard declara că „este foarte dificil pentru ei să intre pe piața alimentară, în special pe cea a alimentelor proaspete. Trebuie să căutăm modelul pe care ei nu îl pot reproduce”.

Carrefour a declarat că investiția suplimentară o va ajuta să își tripleze valoarea brută a mărfurilor din comerțul electronic – valoarea totală a mărfurilor vândute – până în 2026, ajungând la 10 miliarde de euro.

Grupul Carrefour are aproximativ 13.000 de magazine în peste 30 de ţări. Carrefour a încheiat anul 2021 cu 43 de hipermarketuri pe piaţa din România.