Grupul francez Carrefour, cel mai mare grup de distribuţie din Europa, a demarat procedurile pentru vânzarea diviziilor sale din Malayezia, Singapore şi Thailanda, o tranzacţie care ar putea aduce grupului francez aproximativ un miliard de dolari, au declarat luni surse bine informate pentru Reuters.
Potrivit acestor surse, care au dorit să-şi păstreze anonimatul, lucrează cu băncile de investiţii Goldman Sachs şi UBS pentru aceste tranzacţii care ar urma să stârnească interesul clienţilor de tip corporate, dar şi al fondurilor de private equity. Sursele au precizat că discuţiile sunt deocamdată într-un stadiu preliminar, iar rezultatul ar putea să se schimbe în orice moment.
Nici Carrefour, dar nici Goldman şi UBS nu au dorit să comenteze aceste informaţii.
În ultimii ani, Carrefour a ieşit de pe pieţe din Japonia şi Coreea de Sud pentru a se concentra pe pieţele mai mari şi cu un ritm mai mare de creştere cum este India. la fel ca şi alte mari grupuri de distribuţie din Europa şi SUA, Carrefour a avut de suferit de pe urma condiţiilor economice dificile.
Activele scoase la vânzare de Carrefour ar putea fi atractive pentru alţi retaileri care sunt interesaţi de expansiunea pe piaţa din Asia. Potrivit surselor citate grupul Para Group din Indonezia, prezent pe piaţa de servicii bancare, media şi distribuţie, intenţionează să strângă peste 350 milioane de dolari din ânzarea de bonduri pentru a cumpăra o participaţie de 40 la sută din divizia locală a Carrefour.
Carrefour este cel mai mare grup de retail din Europa şi numărul doi mondial, după grupul american Wal-Mart Stores Inc. Grupul Carrefour este prezent în 32 de ţări, unde operează 15.500 de magazine tip hypermarket, supermarket, hard discount şi magazine de vecinătate şi are 475.000 de salariaţi. Grupul francez este lider pe sectorul hipermarketurilor din România, cu 22 de astfel de magazine.
SURSA: Agerpres