"Am constatat că, în online, clienţii se aşteaptă să găsească aproape orice, în ceea ce priveşte sortimentaţia. Aşa a apărut conceptul de marketplace, care înseamnă listearea unor produse ale unor furnizori-colaboratori, comandabile şi care sunt livrate clientului direct de furnizor. Mai exact, totul e pus în acelaşi coş de cumpărături, plătit o singură dată, dar cu două livrări”, explică Radu Butufei, director e-commerce al Carrefour România.
Pentru început, magazinul Carrefour-Online.ro are în oferta sa 53 de varietăți de buchete și aranjamente florale care vor fi livrate prin intermediul FlorideLux.ro.
„Deschiderea noastră către retaileri clasici face parte din strategia FlorideLux pe termen lung (…). Dezvoltarea infrastructurii florăriei noastre determină o capacitate de producție foarte mare care ne permite integrarea cu terți ce doresc să vândă produsele noastre”, a declarat Marius Dosinescu, CEO FlorideLux.ro.
Parafrazând vorba vorba englezului “the sky is the limit”, Vlad Ardeleanu, director formate de creştere şi noi direcţii de dezvoltare în cadrul Carrefour România, vrea ca oferta online a Carrefour să fie “cea mai mare din România”, şi pentru asta “aducem parteneri specializaţi pe anumite nişe, ca de exemplu vinuri, parfumuri sau articole foto, care să completeze sortimentul hipermarketului”; platforma de comerţ online a Carrefour cuprinde în acest moment 15.000 de produse disponibile la comandă, atât pe food, cât şi non-food.
„ Credem în potenţialul online al Carrefour România (…). De la lansarea oficială a platformei, în iulie 2013, hipermarketul virtual și-a cvadruplat numărul de clienți, şi, în prezent, suntem la limita maximă de capacitate ca livrări la domiciliu Acesta este și motivul pentru care încercăm constant să îmbunătățim experiența comerțului online și să mărim gama de produse disponibile”, adaugă Vlad Ardeleanu.
Rretailerul are patru direcţii de dezvoltare pentru carrefour-online.ro: oferirea unor servicii şi mai bune de customer service, extinderea sortimentaţiei, inclusiv prin parteneriate cu furnizori specializaţi, creşterea capacităţii de livrare şi dezvoltarea tehnologică a site-ului, astfel încât tot procesul de cumpărare online să fie foarte simplu.
Grupul francez Carrefour operează în România 163 magazine (25 hipermarket-uri „Carrefour”, 78 supermarket-uri „Market”, 59 magazine de proximitate „Express”, plus un magazine online). Afacerile retailerului pe piața locală au depășit anul trecut 4,2 mld. de lei (cca. 986 mil. euro), iar profitul s-a ridicat la 104,7 mil. lei (23 mil. lei), potrivit datelor raportate la Ministerul Finanțelor.
Reţeaua florăriilor FlorideLux plănuieşte ca până la finalul anului 2015 să deschidă 50 de francize, inclusiv în afara ţării. Anul trecut, compania a deschis o franciză la Braşov, iar în acest an urmează una la Cluj-Napoca. Marius Dosinescu, estimează că parteneriatul cu Carrefour ar putea ajunge la 5-10% din cifra de afaceri a anului viitor.