Grupul francez Carrefour, prezent şi pe piaţa din România, îşi va vinde participaţia pe care o deţine la joint venture-ul din Grecia către partenerul Marinopoulos. Motivul: provocările puse de mediul economic dificil din Grecia, transmite AFP.
Anunţul vine la o zi după ce Carrefour a informat că are de gând să achiziţioneze supermarketuri în Argentina.
Carrefour a adăugat că, în urma reorganizării operaţiunilor sale din Grecia, va înregistra costuri de aproximativ 220 milioane de euro. Carrefour Marinopoulos va deveni franciza exclusivă a Carrefour în Grecia, Cipru, Bulgaria, Albania şi alte state din Balcani, scrie Agerpres.
Economia Greciei s-a contractat cu 6,5% în primul trimestru al acestui an comparativ cu perioada similară a anului trecut, în condiţiile în care economia elenă traversează al cincilea an consecutiv de recesiune.
Duminică, în Grecia vor avea loc noi alegeri parlamentare după ce în urma scrutinului din 6 mai nu s-a reuşit formarea unui guvern. Syriza, formaţiunea condusă de Alexis Tsipras care se opune măsurilor de austeritate impuse Greciei, s-a clasat pe poziţia a doua la ultimele alegeri.
Grupul Carrefour este cel mai mare distribuitor european şi cel de-al doilea la nivel mondial. Prezent în 32 de ţări din lume cu peste 9.500 magazine, retailerul francez numără aproximativ 471.000 de angajaţi. În România, Carrefour operează opt magazine de proximitate, 25 hipermarketuri şi 52 supermarketuri.
Un raport ING, citat de retaildetail, specula, în aprilie, că grupul francez s-ar putea retrage, în acestă vară, din nouă ţări – Argentina, Belgia, Grecia, Italia, Malaesia, Polonia, Taiwan, Turcia şi România.