Carrefour i-a anunţat pe clienţii din Franța că nu va mai vinde produsele PepsiCo. Printre acestea se află Pepsi, Lay’s şi 7up, foarte populare în rândul oamenilor.
Carrefour nu va mai vinde în Franţa produsele PepsiCo
Motivul este că acestea au devenit prea costisitoare. Totodată, este cel mai recent episod al războiului preţurilor dintre retaileri şi furnizorii globali de produse alimentare, conform Reuters.
În acest context, rafturile cu produse PepsiCo din magazinele Carrefour din Franţa vor avea un anunţ de joi. Acesta va preciza următorul lucru:
„Nu mai vindem această marcă în urma creşterilor inacceptabile de preţuri.”
Dezvăluirea a fost făcută de un purtător de cuvânt al retailerului francez pentru sursa menționată.
Reprezentanţii PepsiCo nu au răspuns solicitărilor de a comenta informaţia.
Compania americană anunțase o majorare a prețurilor
În octombrie, compania americană anunţase că intenţionează o majorare „modestă” a preţurilor în acest an, cererea fiind solidă, în pofida preţurilor ridicate.
În urma anunțului, estimările privind profitul din 2023 au fost revizuite în creștere de trei ori.
Potrivit sursei menționate, comercianţii cu amănuntul de produse alimentare din câteva ţări, inclusiv Germania şi Belgia, au anunţat în 2023 că au oprit comenzile de la furnizorii de produse alimentare.
Decizia venea în urma majorării preţurilor. Conform Reuters, este o tactică în negocierile de preţuri, care au devenit mult mai dure, în contextul inflaţiei ridicate.
În momentul de față, nu se ştie dacă produsele companiei americane care sunt deja pe rafturile magazinelor vor fi retrase de la vânzare, a spus purtătorul de cuvânt al retailerului francez.
„Nu se ştie dacă produsele PepsiCo care sunt deja pe rafturile Carrefour vor fi retrase de la vânzare”, a spus acesta.
Retailerul francez este unul dintre cei mai activi retaileri care contestă majorările de preţuri
Carrefour este unul dintre cei mai activi retaileri care contestă majorările de preţuri ale companiilor de bunuri de consum şi ale furnizorilor globali de produse alimentare.
În cadrul eforturilor de reducere a inflaţiei, Guvernul francez a cerut retailerilor şi furnizorilor să demareze în ianuarie negocierile anuale privind preţurile, cu două luni mai devreme decât de obicei.
Datele preliminare publicate recent arată că preţurile de consum au crescut în Franţa, în decembrie, cu 4,1% în ritm anual.