Retailerul francez Carrefour, aflat în prezent în mijlocul unui plan de relansare pe cinci ani, a anunţat că se va extinde în această ţară, după ce a cumpărat 30 de magazine de la reţea rivală.
Subsidiara braziliană a Carrefour a achiziţionat 30 de magazine de la rivala Makro, cu suma de 1,95 miliarde de reali (453,69 milioane de dolari), a anunţat duminică retailerul francez, transmite Reuters.
Makro va continua să opereze în Brazilia doar cu 24 de magazine în cel mai bogat stat, Sao Paulo. Makro, ale cărui magazine din America Latină sunt deţinute de grupul olandez SHV Holdings, nu a prezentat detaliile financiare ale tranzacţiei, care trebuie aprobată de autorităţile de reglementare. Makro a precizat că, în urma vânzării celor 30 de magazine, afacerea din Brazilia va deveni mai profitabilă.
Săptămâna trecută, Carrefour a confirmat că discută cumpărarea magazinelor, dar a dezminţit informaţiile din presa braziliană conform cărora că va achiziţiona integral operaţiunile Makro din Brazilia.
Plan de relansare pe cinci ani pentru retailerul francez
Carrefour, cel mai mare retailer european, este în mijlocul unui plan de relansare pe cinci ani, anunţat în 2018 şi destinat reducerii costurilor şi dezvoltării ofertei online pentru a putea concura mai bine cu rivali precum Amazon.
Pentru anul 2019, Carrefour se aşteaptă la un profit operaţional de 2,09 miliarde euro, în creştere cu 7,4% la un curs de schimb constant. Rezultatele anuale complete pentru anul 2019 urmează să fie publicate de Carrefour în data de 27 februarie 2020.
În România, Grupul Carrefour numără 303 magazine, dintre care 32 de hipermarketuri ‘Carrefour’, 218 supermarketuri (203 magazine ‘Market’ şi 15 magazine ‘Express Orange’), 42 de magazine de proximitate ‘Express’, 10 magazine de proximitate ‘Contact’ şi un magazin de comerţ online, scrie Agerpres.