"Potrivit informaţiilor BFM Business, Carrefour şi Fnac-Darty discută de mai multe luni o alianţă importantă pentru a-şi unifica achiziţiile de produse electronice şi electrocasnice", subliniază BFM Business, citat de Agerpres, care precizează că alianţa ar fi limitată la operaţiunile din Franţa. Deocamdată, însă, discuţiile dintre cele două grupuri sunt într-un stadiu preliminar şi ar putea să se finalizeze la începutul lui 2018.
Volumul achiziţiilor de produse electronice şi electrocasnice are o valoare cuprinsă între şase şi şapte miliarde de euro în cazul Fnac-Darty, un retailer de cărţi, muzică şi electronice, şi una cuprinsă între trei şi patru miliarde de euro, în cazul Carrefour.
"O astfel de alianţă ar fi foarte importantă pentru Fnac-Darty, având în vedere că ar afecta cea mai mare parte a achiziţiilor sale, în timp ce pentru Carrefour ar fi mai puţin importantă, având în vedere mărimea acestor achiziţii, dar cu toate acestea ar fi o iniţiativă strategică având în vedere că toţi principalii săi concurenţi au încheiat deja astfel de parteneriate", notează BFM Business,
Fostul director general de la Fnac-Darty, Alexandre Bompard, a devenit noul CEO al Carrefour în luna iulie a acestui an. La începutul lui 2018, Bompard va prezenta planul său strategic pentru Carrefour, companie care în vară a avertizat că, în 2017, profitul său operaţional ar putea scădea cu 12% şi, de asemenea, a revizuit în jos ţinta de vânzări.
Cu peste 10.100 de magazine în 34 de ţări, Grupul Carrefour este al doilea retailer mondial şi numărul unu în Europa.
În România, Grupul Carrefour numără 303 de magazine dintre care 32 hipermarketuri 'Carrefour', 218 supermarketuri (203 magazine 'Market' şi 15 magazine 'Express Orange'), 42 magazine de proximitate 'Express', 10 magazine de proximitate 'Contact', un magazin de comerţ online.