”Hipermarketul Carrefour despre care a relatat CCTV (televiziunea naţională) este acum închis şi nu ştim când se va deschide”, a declarat un responsabil al Biroului pentru comerţ şi industrie din oraşul Zhengzhou.
CCTV a relatat că magazinul vindea acelaşi tip de pui ieftin la două preţuri diferite. ”Nu am primit plângeri înainte. Am deschis o anchetă privind acest hipermarket pentru produse false şi perimate”, a adăugat el.
Mai multe hipermarketuri din China care aparţin lanţului Carrefour au fost acuzate, anul trecut, că şi-au indus în eroare clienţii afişând false promoţii, fiind criticate de o emisiune anuală a CCTV cu ocazia ”zilei drepturilor consumatorilor”,din 15 martie.
La rândul său, un purtător de cuvânt al Carrefour, care are peste 200 de hipermarketuri în ţară, a adăugat că grupul a deschis şi el o anchetă şi magazinul va fi redeschis după ”reorganizare”.
Aceeași televiziune a criticat și un magazin din lanţul McDonald’s din Beijing pentru că a folosit în cheeseburger brânză ce fusese scoasă din ambalaj de câteva ore, și mai acuza și că McDonald’s vinde carne de vită care a căzut pe jos, în bucătarie. CCTV a mai arătat, în plus, că fast food-ul servea aripioarele de pui după o oră și 24 de minute după pregătirea inițială, deși timpul de servire ar trebui să fie de maximum 30 de minute. Reportajul spunea că McDonald’s vinde si carne de vita care a cazut pe jos in bucatarie.
Protecția consumatorului din China a acționat foarte rapid și a trimis inspectori la fața locului. Tot rapid au reacționat și reprezentanții celor doi retaileri, care au cerut scuze publice clienților, motivând că incidentele au fost ”izolate” și cauzate de ”neglijența unor angajați”.