Comisia a apreciat că cele două companii au pretins preţuri mai mari decât erau pe etichete sau în reclame. Carrefour, Wal-Mart şi alţi retaileri au fost amendaţi cu până la 500.000 de yuani (75.960 dolari).
Carrefour şi Wal-Mart s-au angajat în astfel de practici în diferite oraşe din China, inclusiv Shanghai, Kunming, Shenyang, Harbin şi Chongqing, a anunţat Comisia.
Îngrijorat de presiunile provocate de creşterea preţurilor, guvernul chinez face deseori verificări ale preţurilor din magazine înaintea vacanţelor, în special într-o perioadă în care ţara se luptă cu inflaţia.
China va sărbători săptămâna viitoare Anul Nou, iar guvernul este îngrijorat că inflaţia ar putea creşte în cel mai rapid ritm din ultimii doi ani din cauza cheltuielilor provocate de acest eveniment.
Reprezentanţii Carrefour şi Wal-Mart nu au dorit să comenteze raportul Comisiei pentru Dezvoltare Naţională şi Reformă de la Beijing.
În decembrie, rata anuală a inflaţiei în China a urcat la 4,6%, faţă de 5,1% în noiembrie, când s-a înregistrat cel mai ridicat nivel din ultimele 28 de luni.
Carrefour este cel mai mare grup de retail din Europa şi numărul doi mondial, după grupul american Wal-Mart Stores Inc. Grupul Carrefour este prezent în 32 de ţări, unde operează 15.500 de magazine tip hypermarket, supermarket, hard discount şi magazine de vecinătate şi are 475.000 de salariaţi.
Grupul francez este lider pe sectorul hipermarketurilor din România, cu 23 de astfel de magazine. De asemenea, Carrefour mai deţine în România 29 de supermarketuri.

SURSA:
Agerpres