Noul director general de la Carrefour, Alexandre Bompard a promis în luna august că îşi va prezenta planul său de relansare până la finele acestui an. Luni însă, postul de radio BFM Business a dezvăluit că prezentarea acestui plan ar putea fi amânată pentru luna ianuarie 2018 astfel încât grupul Carrefour să evite tensiuni sociale în timpul perioadei cruciale a sărbătorilor de sfârşit de an.

Purtătorul de cuvânt de la Carrefour a refuzat să ofere detalii cu privire la data când noul plan va fui dezvăluit. ‘Elaborarea planului avansează cu rapiditate’, a declarat purtătorul de cuvânt.

Numeroşi analişti se aşteaptă la un plan de reducere semnificativă a costurilor pentru a permite grupului Carrefour să investească în reduceri de preţuri şi a relansa atractivitatea hipermarketurilor sale din Franţa, fără a afecta prea mult marjele de profit. Pe de altă parte, sindicatele susţin că sunt analizate închideri de magazine şi trecerea în sistem de franciză, precum şi o extindere a operaţiunilor digitale, domeniu unde Carrefour înregistrează o întârziere importantă în raport cu rivalii.

Cu peste 10.100 de magazine în 34 de ţări, Grupul Carrefour este al doilea retailer mondial şi numărul unu în Europa. În România, Grupul Carrefour numără 303 de magazine dintre care 32 hipermarketuri ‘Carrefour’, 218 supermarketuri (203 magazine ‘Market’ şi 15 magazine ‘Express Orange’), 42 magazine de proximitate ‘Express’, 10 magazine de proximitate ‘Contact’, un magazin de comerţ online. AGERPRES