Cărțile care au avut cel mai mare succes în 2019

Care au fost aparițiile din 2019 cu cel mai mare succes de piață? Ce cărți preferă să citească românii și care sunt autorii cei mai căutați? Elefant.ro a creat un clasament atât pentru autorii străini cât și pentru cei români.

Irina Binder rămâne în topul autorilor români cu cel mai bine vândut titlu, clasamentul autorilor străini fiind condus de Alex Michaelides

Volumele publicate în 2019, cu cea mai mare priză la publicul consumator de carte din România, conform clasamentului întocmit de elefant.ro, au fost Pacienta tăcută, scris de Alex Michaelides ce domină topul autorilor străini și Până la sfârșit, roman scris de Irina Binder care se menține astfel în fruntea clasamentului autorilor români.

În clasamentul celor mai bine vândute titluri scrise de autori străini, apărute în 2019, podiumul este completat de volumele La cinci pași de tine, scris de Rachael Lippincott, Mikki Daughtry și Tobias Iaconis și Fiica ceasornicarului, de Kate Morton. Bestsellerul internațional Serotonina, de Michel Houellebecq s-a situat pe locul al patrulea în vânzările anului 2019.

 

Ioana Chicet-Macoveiciuc în clasamentul autorilor străini

 

În clasamentul autorilor români cu apariții în 2019, podiumul este completat de Ioana Chicet-Macoveiciuc (alias Prințesa Urbană) cu volumul Semn că te am și Traian Berbeceanu cu Radiografia unei mârșăvii judiciare. Două dintre cele mai vândute volume destinate copiilor – Aventuri în țara Nevirtuților, de Alec Blenche și Țup și pădurea încremenită, de Alex Donovici – s-au situat în topul primelor 5 titluri publicate în 2019 de autori români.

“Deși suntem țara cu cel mai mic consum de carte din Europa, 2019 ne-a demonstrat că piața continuă să se dezmorțească și 2020 va fi un an de creștere. Remarcabilă a fost anul trecut evoluția titlurilor unui grup de autori români ce nu intră în categoria scriitorilor consacrați, dar care, prin iscusimea lor, au reușit să depășească multe recorduri de vânzări. Autori precum Alec Blenche, Alex și Cristina Donovici, Ioana Chicet-Macoveiciuc au demonstrat că adresarea directă, online, către publicul potrivit, este o strategie de marketing câștigătoare”, explică Adrian Dinu, COO la elefant.ro.