Din 27 mai, iubitorii de carte, ceai, muzică, dichis, vor avea la dispoziţie o librărie Cărtureşti care va funţiona 24 de ore din 24. Cărtureşti.ro, lansat în versiunea beta în urmă cu o lună, conţine peste 200.000 de produse – cărţi, albume de muzică şi filme.

„Încă de la bun început ne-am pus întrebarea: Cum vom putea propaga valorile şi calităţile unui brand precum Librăriile Cărtureşti, construit cu atenţie şi răbdare – în mediul online, într-o librărie virtuală? Avem acum un site cu o interfaţă prietenoasă, într-o oarecare măsură neconvenţională în raport cu strandardele ecommerce-ului actual şi, sperăm, uşor de folosit. Am format o echipă omogenă, capabilă să selecteze, să documenteze şi să promoveze produse culturale valoroase şi, mai ales, avem o librărie online funcţională. În prima lună de teste am procesat şi livrat prima suta de comenzi reale şi am obţinut răspunsuri pozitive de la clienţi.” a declarat Bogdan Tăut, Web Managerul cărtureşti.ro.

Permanently under construction reprezintă atitudinea fundamentală în acest proiect. Cărtureşti.ro pune la dispoziţia cumpărătorilor o ofertă bogată, ce se dezvoltă zi de zi, un sistem de categorii şi subcategorii astfel încât cei interesaţi să găsească cât mai uşor ceea ce caută şi un sistem de ranking şi review-uri astfel încât utilizatorii să-şi poată exprima propriile opinii despre produse.

Unul dintre beneficiile oferite încă de la prima versiune este afişarea stocului în timp real. Fiecare produs conţine una din etichetele „în stoc”, „stoc limitat” (sub 3 produse) sau „la comandă”. Acestea se modifică sistematic prin interogarea sistemului intern de gestiune a mărfii.

În construcţia site-ului, un rol foarte important îl au zonele şi criteriile de selecţie a ofertei. În această primă versiune a librăriei cărtureşti.ro, atât în pagina Home cât şi în paginile de Carte, Muzica sau Film, sunt recomandate prin „rafturi vituale” titlurile cele mai valoroase, interesante şi potrivite publicului Cărtureşti.

Crearea unei librării online a reprezentat o provocare în ceea ce priveşte echilibrul dintre ceea ce aduce nou internetul şi experienţa contactului direct cu produsul cultural şi cu atmosfera pe care o regăseşti în fiecare librărie Cărtureşti. Către această direcţie se îndreaptă şi acţiunile viitoare, echipa site-ului urmărind să îmbunătăţească sistemul de relaţionare şi recomandare a produselor, gradul de implicare a userilor şi, pe termen mai lung, extinderea ei cu funcţionalităţi de comunitate, web 2.0.

Blogul cărtureşti.ro a fost lansat în luna februarie a anului trecut ca un jurnal virtual al librăriilor Cărtureşti. Cu ajutorul lui sunt prezentate noutăţile, evenimentele, părerile şi recomandările echipei şi ale vizitatorilor Cărtureşti. În aproximativ 10 luni acesta a ajuns să fie accesat de mai mult de 10.000 de vizitatori unici în fiecare lună. Blogul va fi integrat în noua librărie online, propunându-şi să fie o platformă de discuţii bine argumentate despre cele mai interesante subiecte şi produse culturale.

www.carturesti.ro

 
Citeşte şi: