Casa de licitaţii Christie’s a înregistrat în 2022 vânzări în sumă de 7,94 miliarde de euro, cea mai mare din istorie

Sursă: Dreamstime

Casa de licitaţii Christie’s din Marea Britanie a înregistrat în anul 2022 vânzări în sumă de 7,94 miliarde de euro, aceasta fiind cea mai mare din istoria activității sale.

Casa de licitaţii britanică Christie’s a anunţat că vânzările sale în anul 2022 au atins un record de 8,4 miliarde de dolari (aproximativ 7,94 miliarde de euro). Acest rezultat se califică drept cel mai mare „din istoria pieţei artei”.

Firma atribuie creşterea cu 17% faţă de anul trecut „rezilienţei pieţelor de artă şi de lux”, în ciuda obstacolelor prin care trece economia globală, precum şi succesului unora dintre licitaţiile sale vedete ale anului, cum ar fi cea a lui Paul G. Allen, care a strâns 1,620 de milioane de dolari (aproximativ 1,530 de milioane de euro) doar în luna noiembrie.

„În ciuda unui mediu macro provocator, Christie’s a realizat cele mai mari vânzări globale din istorie.”, a declarat CEO-ul casei de licitaţii, Guillaume Cerutti, într-o declaraţie prin care a lăudat „experienţa şi munca grea” a angajaţilor săi din întreaga lume. Vânzările au crescut în cele trei regiuni principale pe care se bazează compania: 73% în America, 3% în Europa, Orientul Mijlociu şi Africa şi 20% în Asia-Pacific.

35% dintre cumpărători au fost clienţi noi

Licitaţiile de artă clasică au înregistrat în acest an cea mai mare creştere – de 37%. Apoi a urmat arta impresionistă şi modernă (21%). Artă asiatică, africană şi islamică au reprezentat 20% din vânzări, iar articole de lux precum bijuterii, ceasuri şi genţi de mână au reprezentat 2%. Pe lângă succesul licitaţiei înregistrat de Allen, care a obţinut cele mai mari încasări din istorie, Christie’s a eviențiat că în anul 2022 a fost scoasă la licitaţie cea mai scumpă lucrare din secolul XX vândută până la momentul de față. Este vorba despre lucrarea lui Andy Warhol „Shot Sage Blue Marilyn”, care a ajuns la 195 de milioane de dolari. (echivalent cu 183 milioane euro).

Un procent de 35% dintre cumpărătorii care au achiziţionat loturi în acest an au fost clienţi noi ai casei de licitație Christie’s, dintre care 65% au participat la licitaţii online şi 34% erau din generaţia „millennial” – născută între începutul anilor 1980 şi sfârşitul anilor 1990.