Casa de Pensii a dat alerta. Pensionarii sunt păcăliți: Mesaje înșelătoare

pensionar, pensionari, pensie, pensii, pensia

SURSA FOTO: Dreamstime

Casa Națională de Pensii Publice (CNPP) a făcut câteva precizări importante cu privire la ultimele informații apărute în spațiul public cu privire la tentativele de înșelăciune în domeniul pensiilor. CNPP le atrage atenția pensionarilor să fie cu mare băgare de seamă.

CNPP îi atenționează pe pensionari

Casa Națională de Pensii Publice (CNPP) a publicat pe pagina sa de Facebook un mesaj prin care dorește să facă mai multe precizări cu privire la tentativele de înșelăciune în domeniul pensiilor.

Instituția spune că au apărut informații care spun că funcționari ai caselor de pensii solicită beneficiarilor deschiderea de conturi bancare și/sau datele bancare în vederea efectuării plății drepturilor de pensii recalculate.

Pe fondul acestor informații, Casa de Pensii a anunțat că, pentru a comunica cu beneficiarii, sunt folosite numai mijloacele oficiale. Datele de contact ale CNPP sunt cele prezente pe site-urile instituțiilor.

SURSA FOTO: Dreamstime

De asemenea, CNPP a precizat că toate Casele Teritoriale de Pensii achită drepturile de pensii în conturi bancare doar în situația în care beneficiarii solicită acest lucru. Pentru a face acest lucru, amintește instituția, este nevoie ca beneficiarii doritori să depună cererea tip eliberată de instituția financiar – bancară.

Nu în ultimul rând, în mesaj se mai arată că atât CNPP, cât și Casele Teritoriale de Pensii, sunt preocupate în mod permanent de securitatea datelor personale ale beneficiarilor și de siguranța plăților efectuate către pensionari.

Așadar, CNPP îi sfătuiește pe oameni să nu transmită date confidențiale celor care solicită acest lucru la telefon.

Cum sunt păcăliți pensionarii?

Recent, o femeie a alertat publicul pe rețelele de socializare despre o escrocherie care vizează pensionarii. Aceasta a primit un mesaj fals pretinzând că provine de la Casa Națională de Pensii, solicitându-i deschiderea unui cont bancar și furnizarea detaliilor acestuia pentru a primi sumele restante rezultate din recalcularea pensiilor.

Alte persoane au raportat situații similare, indicând că aceasta nu este o problemă izolată. Casa Națională de Pensii a confirmat că mesajele nu au fost trimise de instituția oficială și a subliniat că nu solicită niciodată informații personale prin mesaje pe rețele sociale sau SMS-uri.

Reprezentanții CNPP au subliniat importanța prudenței și au cerut pensionarilor să ignore astfel de mesaje, să nu ofere detalii personale și să raporteze orice tentativă de fraudă autorităților competente.

Autoritățile sunt în alertă și încurajează publicul să fie extrem de precaut, să verifice sursele mesajelor și să se informeze din surse oficiale pentru a evita capcanele acestor escrocherii. În cazul în care primiți mesaje de acest tip, contactați imediat Casa Națională de Pensii sau alte instituții competente pentru a verifica autenticitatea solicitărilor.