Românii pot afla când se pot pensiona, fără a mai fi nevoiți să meargă la ghișeu

În prezent, românii pot afla data în care pot ieși la pensie în doar câteva minute, fără a mai fi nevoiți să meargă până la ghișeu. Casa Naţională de Pensii Publice (CNPP) a pus la dispoziţia românilor o aplicație prin care pot afla când se pot pensiona. Aplicația respectivă se găsește pe site-ul instituției, butonul „Când mă pot pensiona?”, secțiunea „comunicare cu publicul”.

Tot ce trebuie să faceți este să vă scrieți data nașterii, genul (masculin sau feminin), un text de verificare şi să apăsați pe butonul „calculează”.

Cum se poate verifica vechimea în muncă?

Românii care vor să își verifice vechimea în muncă, trebuie să își facă cont pe www.cnpp.ro, primul pas fiind acela de a completa datele formularului de creare cont, care cuprinde următoarele informații:

  • numele si prenumele;
  • CNP;
  • adresa de e-mail;
  • act de identitate;
  • adresa de domiciliu.

Dupa ce ați terminat de completat acest formular, apăsaţi butonul „print” pentru a putea fi semnat olograf în original pe hârtie.

Cum poate fi depus un dosar de pensionare?

Românii care intenționează să se pensioneze trebuie să întocmească un dosar de pensionare pe care să îl depună la Casa Judeţeană de Pensii de care aparţine sau să îl încarce în format electronic (ceea ce înseamnă scanarea tuturor documentelelor) pe www.cnpp.ro.

Vă amintim că un dosar de pensionare cuprinde următoarele documente:

  • copie după cartea de identitate a solicitantului;
  • copie după cartea de muncă a solicitantului – cartea de muncă este documentul oficial în care se înscrie timpul cât o persoană a lucrat într-o intreprindere (instituţie) publică sau particulară, societate comercială etc; este actul prin care se dovedeşte vechimea în muncă a unei persoane;
  • adeverinţe emise de angajatorii solicitantului prin care aceştia atestă faptul că solicitantul a lucrat în cadrul instituţiei / autorităţii / societăţii respective, funcţia deţinută, durata de timp în care a fost salariat al respectivului angajator, salariul de bază şi sporurile de care a beneficiat;
  • dovada realizării perioadelor asimilate de lege la stagiul de cotizare şi dovada încheierii unui contract de asigurare socială (dacă a fost cazul).

Românii care vor să își depună dosarul de pensionare în mediul online trebuie să îşi facă un cont pe www.cnpp.ro, lucru care se realizează rapid prin completarea unui formular de înscriere, ce conține următoarele informații:

  • numele şi prenumele;
  • CNP;
  • adresa de e-mail;
  • act de identitate;
  • adresa de domiciliu;
  • se introduce text (Cod CAPTCHA);
  • se apasă butonul de „finalizare formular”;
  • se apasă butonul „Print” pentru a putea fi semnat olograf în original pe hârtie.

Atenţie! Pentru a putea obţine datele de acces, după ce s-a tipărit cererea, trebuie să:

  1. se semnează cererea;
  2. solicitantul se va prezenta personal cu cererea semnată la oricare casa teritorială de pensii, împreună cu actul de identitate în original şi copie sau, după caz, cu documentele justificative în original şi copie pentru fiecare persoană terţă căreia îi va administra contul;
  3. cererea va fi procesată şi aprobată la nivelul casei teritoriale de pensii, după aprobare vor fi transmise datele de acces (nume utilizator şi parolă) solicitantului, pe e-mailul specificat de acesta în cerere;
  4. după ce dosarul de pensie a fost depus la Casa de Pensii, solicitantului nu îi rămâne decât să aştepte să i se emită decizia de pensionare şi să aştepte plata primei pensii;