Casa Națională de Pensii Publice (CNPP) a venit miercuri cu o precizare pentru angajații care solicită pensionarea pentru limita de vârstă. Sunt vizați angajații care solicită înscrierea la pensie pentru limită de vârstă, pensie anticipată/anticipată parțial sau pensie de invaliditate.
Astfel, CNPP transmite că, cei care solicită înscrierea la pensie, trebuie să prezinte, pe lângă documentele prevăzute de legislaţia cadru în domeniul pensiilor și o adeverință eliberată de angajatorul la care îşi desfăşoară activitatea. Din această adeverință trebuie să reiasă datele de identificare ale angajatorului, mai exact adresa, e-mail, fax și număr de telefon.
De asemenea, CNPP mai spune că, în cazul celor care sunt angajați la mai multe firme în același timp, trebuie să depună o adeverință din partea fiecărui angajat în parte.
CNPP: Trebuie adeverință de la angajator
„În atenția angajatorilor și a persoanelor angajate care doresc să solicite înscrierea la pensie pentru limită de vârstă, pensie anticipată/anticipată parțială sau pensie de invaliditate.
Legea nr.76/2022 pentru completarea art. 106 din Legea nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice reglementează obligația caselor teritoriale de pensii de a comunica angajatorului – în 5 zile de la emiterea unei decizii de pensionare – o informare care va cuprinde numele şi prenumele persoanei, tipul deciziei de pensionare, precum şi data emiterii acesteia.
Pentru a putea comunica angajatorului informaţiile cu privire la emiterea deciziei de pensionare, persoana care solicită înscrierea la pensie trebuie să prezinte, pe lângă documentele prevăzute de legislaţia cadru în domeniul pensiilor, o adeverinţă eliberată de angajatorul la care îşi desfăşoară activitatea la data solicitării înscrierii la pensie, din care să rezulte datele de identificare ale angajatorului, (adresa, e-mail, fax, nr. telefon).
Facem precizarea că, în cazul persoanelor care desfăşoară concomitent activitate la mai mulţi angajatori, la dosarul de pensie se vor depune adeverinţe eliberate de fiecare angajator în parte”, transmite Casa Națională de Pensii Publice într-o postare pe Facebook.
Legea este în vigoare din aprilie 2022
Amintim că, Parlamentul României a adoptat Legea nr. 76/2022 pentru completarea art. 106 din Legea nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice.
A fost introdus un articol unic, mai exact, la articolul 106 din Legea nr. 263/2010, după alineatul (4) se introduce un nou alineat, alineatul (5), cu următorul cuprins:
„(5) În termenul prevăzut la alin. (4), casa teritorială de pensii emitentă comunică angajatorului o informare cu privire la emiterea deciziei de pensionare pentru limită de vârstă, anticipată, anticipată parţială sau de invaliditate. Informarea va cuprinde numele şi prenumele persoanei, tipul deciziei de pensionare, precum şi data emiterii acesteia.”
Această lege a fost adoptată de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 şi ale art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicată și este în vigoare din 08 aprilie 2022.