Casa Națională de Pensii Publice (CNPP) anunță că pensionarii au posibilitatea acum de a vedea online ce vechime au și dacă le-au fost plătite contribuțiile, alături de alte informații importante pe care le puteau obține doar de la ghișee.

Pentru a putea să vadă online aceste informații, ei trebuie să își creeze un cont pe site-ul oficial al Casei Naționale de Pensii, acesta fiind www.cnpp.ro.

Purtătorul de cuvânt al Casei Județene de Pensii Brașov, Bogdan Naferică, a venit cu mai multe detalii pentru brașoveni și le explică pas cu pas cum își pot face acest cont.

„Această procedură înseamnă completarea unui formular disponibil pe site-ul cnpp.ro, după care se tipăreşte o cerere, care se semnează olograf. Împreună cu cartea de identitate şi o copie după aceasta, cetăţeanul se prezintă la o casă teritorială de pensii. Cererea va fi procesată, iar, după aprobare, solicitantul primeşte pe adresa de e-mail un link pentru setarea parolei. Astfel, contul devine activ”, a explicat Bogdan Naferică, potrivit Bună Ziua Brașov.

Serviciile la care deținătorii de cont au acces

Potrivit sursei anterior citate, brașovenii care dețin un astfel de cont vor putea beneficia de mai multe servicii electronice, printre care servicii electronice pe zona de pensii și alte drepturi de asigurări sociale, servicii electronice pe zona de evidență contribuabili și servicii electronice pe zona de accidente de muncă și boli profesionale.

La servicii electronice pe zona de pensii și alte drepturi de asigurări de sănătate avem managementul cererilor de acordare a drepturilor de pensie, managementul cererilor de încasare a sumelor neîncasate, managementul cererilor de modificare a datelor personale, managementul cererilor de acordare a indemnizațiilor prevăzute de legile speciale, completarea online a cererii pentru bilete de tratament și administrarea informațiilor despre biletele de tratament și de odihnă.

În ceea ce privește serviciile electronice pe zona evidență contribuabili, aici avem evidența contractelor de asigurare, evidența declarațiilor de asigurare, evidența declarațiilor nominale A11 si A12/D112 și vizualizarea informațiilor centralizate precum stagii, viramente pilonul 2 și istoricul carierei.

Nu în ultimul rând, avem și serviciile electronice pe zona de accidente de muncă și boli profesionale, iar aici intră completarea online a cererii-tip privind solicitarea drepturilor de asigurări pentru accidentele de muncă și boli profesionale, completarea online a cererii de participare la un curs de recalificare sau reconversie profesională, completarea online a cererii de rambursare a cheltuielii, completarea online a cererii pentru acordarea de dispozitive medicale, completarea online a cererii pentru obținerea compensației pentru atingerea integrității și completarea online a cererii-tip privind solicitarea drepturilor de asigurări pentru accidente de muncă și boli profesionale, referindu-ne, de fapt, la indemnizații.