Ministrul Violeta Alexandru a făcut un apel către toți românii pe pagina sa de Facebook, în contextul în care de o lună a fost implementat ordinul ”Un singur drum pentru serviciile MMPS”.
Ministrul Muncii, Violeta Alexandru a vorbit despre rezultate la o lună de la implementarea ordinului ”Un singur drum pentru serviciile MMPS”
„Se împlinește o lună de la implementarea comunicării online cu cetățeanul la Casa de Pensii, la Agenția pentru Ocuparea Forței de Muncă și la Agenția pentru Plăți și Inspecție Socială.
Urmăresc, testez și continui să fiu cu ochii pe instituții. Primesc informații de la cetățeni și testez timpul de reacție precum și respectarea procedurilor de către angajații celor trei instituții. În anumite locuri, lucrurile merg strună, în altele mai este clar de lucru. Unele instituții au răspuns în termen de 5 zile, dar nu au dat număr de înregistrare, înainte de răspuns. Alte instituții au dat număr de înregistrare dar nu au contactat cetățeanul în timp util după. Și aici sunt în contact cu liderii agențiilor pentru a îmbunătăți procesul. O casă de pensii a cerut chiar confirmarea în termen de 72 de ore a emailului ca să îi poată prelua solicitarea și să intre în analiză (explicația angajaților fiind că se asigurau că oamenii nu trimit cereri false).
Respectul față de cetățean, celeritatea răspunsului și calitatea sa sunt evaluate!
Feed-back-ul dvs. este, în continuare, important pentru evaluarea funcționalității acestui demers, așa încât vă rog să-mi spuneți unde nu funcționează: la Casele de Pensii, la AJPIS-uri, la AJOFM-uri?
Românii merită servicii de calitate și interacțiunea lor cu aceste instituții trebuie să fie una ușoară și respectuoasă!”, a scris Violeta Alexandru pe pagina sa de Facebook.
Despre acest proiect, ministrul a vorbit și în urmă cu două zile. Violeta Alexandru a postat pe pagina sa de Facebook un mesaj cu privire la digitalizarea mai multor instituții cheie. Aceasta a mai menționat că a fost dificil ca mecanismul să funcționeze.
”Un singur drum pentru serviciile Ministerului Muncii! Am spus că se poate! Se poate!
ANOFM, CNPP și ANPIS sunt pregătite pentru a primi și a procesa în FORMAT ELECTRONIC cererile și documentele necesare pentru deschiderea dosarului aferent dreptului solicitat. Ridicarea deciziei de acordare a dreptului se va face, printr-un singur drum, la instituția în cauză.”, a spus aceasta pe pagina sa de Facebook.