Casa de Pensii tocmai a făcut anunțul! Este informația momentului despre aceste pensii

pensii

SURSA FOTO: Inquam Photos / George Călin

Casa de Pensii a făcut anunțul în urmă cu doar câteva momente. Toți pensionarii trebuie să știe ce se întâmplă cu aceste pensii. Care sunt pașii și despre ce este vorba? Este vestea momentului în România.

Casa de Pensii vine cu precizări de ultimă oră despre aceste pensii. Mai exact, sursa citată anunță că începând cu luna iulie a fost simplificată procedura de emitere a documentelor portabile A1.

Menționăm faptul că documentele portabile A1 sunt eliberate în aplicarea prevederilor Regulamentului (CE) nr. 883/2004 privind coordonarea sistemelor de securitate socială și cele ale Regulamentului (CE) nr. 987/2009 al Parlamentului European și al Consiliului din 16 septembrie 2009. Aceste regulamente se aplică în relația dintre statele membre UE și Spațiul Economic European (SEE), arată sursa citată.

Emiterea documentelor portabile A1 a fost simplificată

În ceea ce privește utilitatea acestui document, certificatul A1, care întrecut se numea E101 sau E103, confirmă faptul că o persoană își achită contribuţiile sociale în altă ţară din Uniunea Europeană (UE), în cazul în care este detașată sau lucrează în mai multe ţări în acelaşi timp.

„Conform art. 11 alin. (3) lit. a) din Regulamentului (CE) nr. 883/2004, sub rezerva articolelor 12-16, persoana care desfăşoară o activitate salariată sau independentă într-un stat membru se supune legislației din statul membru respectiv. Astfel, regula este că salariații vor datora contribuţii sociale în statul în care prestează activitate, cu excepția situațiilor stabilite la art. 12-16 din regulament”, se arată în lege.

Ce trebuie să știe pensionarii

Astfel, cei care vor să le fie emise documentele portabile A1, nu trebuie decât să completeze o cerere care poate fi descărcată din portalul Casei de Pensii. Această cerere este transmisă Direcției Relații Internaționale, fie prin portalul CNPP, fie prin e-mail, sau fie prin Poșta Română, însă în acest caz termenul de soluționare este unul mai mare, anunță Casa de Pensii.

„Începand cu luna iulie 2022, conform Ordinului nr. 384/01.07.2022 al Președintelui Casei Naționale de Pensii Publice, procedura de emitere a documentelor portabile A1 s-a simplificat. Modelul de cerere care va fi adresat Direcției Relații Internaționale poate fi descărcat din portalul CNPP: https://www.cnpp.ro/documentul-portabil-a1

Cererea poate fi transmisă Direcției Relații Internaționale prin următoarele canale de comunicare:

– prin portalul CNPP: https://www.cnpp.ro/depunere-cereri-si-documente (situație în care se alocă un număr de înregistrare automat)

– pe adresa de e-mail: formulara1@cnpp.ro

– prin Poștă (situație în care solicitantul își asumă un termen mai mare de soluționare)”, se arată într-o informare a Casei de Pensii.

Anunțul Casei de Pensii

Referitor la condițiile de emitere a documentului portabil A1, sursa citată precizează că acest lucru este efectuat pe baza informațiilor comunicate de solicitanți, dar și prin declarațiile pe propria răspundere, fără a mai fi nevoie și de alte documente.

„Verificarea îndeplinirii condițiilor de emitere a documentului portabil A1 (Certificat privind legislația în materie de securitate socială care se aplică titularului) se va efectua pe baza informațiilor comunicate de solicitanți, prin declarațiile pe proprie răspundere, cuprinse în noile cereri, fără a fi necesară prezentarea altor documente suplimentare”, informează CNPP.