Concurența pe segmentul asigurărilor CASCO a fost în ultima perioada una acerbă și se va menține astfel și anul acesta. Din acest motiv, nu doar că tarifele nu vor crește semnificativ în 2018, dar este foarte posibil ca firmele de asigurare să vină cu oferte speciale în funcție de tipul și vechimea mașinii, mai ales că piața automobilelor second hand a explodat după eliminarea taxei de mediu. Capital va prezintă care este oferta actuală a asigurătorilor, dar și care vor fi tendințele anul acesta.
Deși nu reușesc să facă profit substanțial din vânzarea de CASCO, firmele de asigurare au păstrat tarife aproape similare cu cele de anul trercut, în încercarea de își menține sau a crește cota de piață. Tendințele se vor menține pe tot parcursul lui 2018, spun specialiștii contactați de Capital.
În acest moment, arată datele colectate de noi,cea mai ieftină asigurare CASCO pentru un autovehicul nou, cu motor de 1,6 litri care dezvoltă 85 de KW și care este evaluat la 17.000 de euro(nivel de preț în care intră cele mai căutate autombile cum ar fi Volkswagen Golf, Renault Megane, Dacia Duster, Honda Civic sau Suzuki Vitara) este de găsit la Generali, care percepe un tarif de aproximativ 380 de euro. Urmează Garanta Asigurări cu 405 euro, Groupama cu 448 de euro, Omniasig cu 507 euro și Allianz Țiriac cu 804 euro. Atenție, însă, în cazul asigurărilor CASCO prețul nu este nici pe departe singurul element care contează. Riscurile acoperite, ca și fransizele asumate de client diferă semnificativ de la firmă la firma.
La ce te uiți când cumperi o asigurare CASCO. Polițele mai scumope mai scumpe nu au franșiză și acoperă mai multe riscuri, inclusiv fenomenele naturale cum ar fi grindina
Unul dintre elementele importante în selecția asigurării CASCo este fransiza pe care asigurătorul o impune. Frasiza este acea parte din daună pe care clientul o achită din propriul buzunar. Ea poate fi procentuală sau fixă. În ambele cazuri, daunele a căror valoare este mai mică decât nivelul franșizei nu vor fi acoperite de către asigurător. Dintre ofertele analizate de Capital, cea de Allianz Țiriac, care presupune un preț mai ridicat decât în cazul celorlalte, nu impune nici uj fel de fransiza, nici măcar în caz de dauna totală.
Tot Allianz Țiriac este și singura care, în formulă standard acoperă pe lângă riscurile clasice cum ar fi cel de furt sau de daune provocate prin coliziune și alte riscuri care o particularizează.
Unul dintre acestea este riscul de daune provocate de fenomene naturale. Aici intră, de exemplu, grindina, care în ultimii ani a provocat daune substanțiale automobilelor, motiv pentru care maim multe unități service s-au și dotat cu utilaje speciale pentru reprarea daunelor specifice acestui fenomen. Tot aici intră și daunele provocate de furtuni. Într-o formulă mai restrânsă o parte din riscurile naturale le acoperă și Groupama , care face însă referire doar la calamități naturale, adică fenomene care provoacă daune majore pe arii extinse, categoria în care grindina sau furtunile locale nu intră. Tot Allianz Țiriac este singura care în prețul precizat acoperă și daunele provocate de tenativa de furt, nu doar furtul în sine.
Dintre ofertele analizate de noi, Omniasig este singura care nu acoperă și daunele provocate jantelor ci doar cele pentru anvelope, în timp ce Generali și Groupama nbu acoperă daunele provocate elemtelor vitrate. De urmărit sunt și elementele cuprinse în categoria asistenței rutiere, la general este oferită de toate firmele , dar care, doar în unle cazuri presupune, de exemoplu, mașină la schimb pe perioada reparatiei.
În ceea ce privește fransiza, pentru tarifele precizate la incepyutul textului, Omniasig impune o fransiza de 100 de euro, generali de 150 de euro, Groupama de 100 de euro și Garanti de 100 de euro fix și 10% din valoarea asigurată în caz de furt.
Prețurile nu cresc anul acesta. Sunt așteptate produse speciale pentru mașini vechi
Din cauza concurenței puternice din piață este de așteptat ca tarifele să se mențină la un nivel similar pe tot parcursul anului 2018, consideră Dorel Duță, proprietarul Hobbit Broker. Potrivit acestuia, schimbările vor începe să se vadă în ceea ce privește utilizarea tehnologiei (cum este sistemul telematics care permite firmei să monitorize comportamentul în trafic al șoferului și să îi reducă tariful în cazul în care are un comportament puțin riscant), dar și din zona produselor specializate.
" Ar trebui că de anul acesta să apară mai multe produse special construite pentru automobilele vechi, mai ales că România are un parc auto din ce în ce mai învechit. Astfel de automobile trebuie să aibă produse speciale în așa fel încât riscurile asumate de asigurator să fie mai puține și, implicit tariful mai mic. Vor fi produse cu acoperiri mai puține, dar cu tarife mult reduse față de asigurările standard", spune Duță.
În prezent doar Omniasig are un produs special construit pentru mașini de peste 10 ani care vine cu tarife cu cel puțin 25-30% sub nivelul pieței. Riscurile asigurate sunt însă mai puține, lipsind și se rezumă, în mare, la coliziuni în trafic și furt. Sistemul telematics este disponibil doar la Groupama, care spune ca reducerile de pret pot ajunge pana la 40% in cazul soferilor cu un comportament bun in trafic.