Cele șapte case de licitaţie de artă au vândut 2.204 de lucrări de artă, în cadrul a 68 licitaţii naţionale, dintre care licitaţiile Artmark au pus în vânzare peste jumătate şi au adus încasări totale de 8,2 mil. euro. Totodată, în prima jumătate a lui 2011 s-au vândut tablouri în valoare de 6,6 mil. euro, dublu față de cele 3,1 mil. euro realizate în aceeaşi perioadă a anului trecut.
”Arta rămâne singurul activ, care datorită unicităţii și ofertei limitate îşi conservă ori îşi creşte valoarea. De asemenea, inexistenţa unei corelaţii elastice cu alte clase de active, face din artă o opţiune sigură pentru diversificarea portofoliului investiţional”, explică Cynthia Canela, senior editor în cadrul departamentului de PR al Artmark.
Cel mai scump obiect vândut prin licitaţiile Artmark, care este în acelaşi timp şi cea mai valoroasă operă de artă tranzacţionată vreodată pe piaţa de artă din România, este pictura „Ţărăncuţă odihnindu-se” a lui Nicolae Grigorescu, adjudecată pentru 270.000 euro în Licitaţia de Romantism şi Art Nouveau, din aprilie 2011. Valoarea estimativă a operei, în viziunea comisiei de experţi evaluatori, era cuprinsă între 150.000 şi 250.000 euro.
Majoritatea lucrărilor din licitații provin de la colecționari, care vând pentru a-și completa colecția cu piese noi. De partea cealaltă, cumpărători sunt de la colecţionarii tradiţionali, la investitorii de portofoliu, raportul fiind aproape de 1:1, potrivit Cynthiei Canela.
Un argument că piața autohtonă s-a occidentalizat e că, din 2010, valoarea de piață a unui autor poate fi cuantificată mai ușor, pe baza Indexul Pieţei Româneşti de Artă calculat de Artmark. Conform acestui indice, randamentul mediu anual al pieţei româneşti de artă a crescut la 40% în 2010, de la 36% (calculat la nivelul întregii piețe a licitațiilor de artă în ultimii 16 ani, ca urmare a procesării tranzacțiilor a 1.000 de artiști români).