Profitul din operaţiunile industriale a urcat cu 0,9% în trimestrul doi din 2015, la 1,82 miliarde de euro (două miliarde de dolari), în timp ce analiştii se aşteptau la 1,74 miliarde. Acţiunile companiei au urcat joi cu 3,4%.
Vânzările Siemens au crescut în perioada aprilie-iunie 2015 cu 7,6%, la 18,8 miliarde de euro. Excluzând efectele fluctuaţiilor valutare, vânzările Siemens ar fi scăzut cu 3% în trimestrul doi din 2015.
Compania şi-a confirmat obiectivul de a înregistra anul acesta o creştere a profitului pe acţiune de cel puţin 15% iar profitul din operaţiunile industriale ar urma să reprezinte între 10% şi 11% din vânzări.
Profitul net a scăzut cu 2% în trimestrul doi din 2015, la 1,37 miliarde de euro, faţă de 1,39 miliarde de euro în perioada aprilie-iunie 2014.
Siemens are 360.000 de angajaţi şi este prezentă în 190 de ţări, fiind una dintre cele mai importante companii la nivel mondial, cu activităţi în domeniul energiei, telecomunicaţiilor, sănătăţii, transporturilor şi electronicii.
Şeful Siemens, Joe Kaeser, a anunţat recent că vrea să renunţe la afacerile neprofitabile şi să majoreze cheltuielile de cercetare-dezvoltare pentru ca Siemens să câştige contracte profitabile în industrie. Compania vrea să-şi eficientizeze activitatea şi se va concentra pe electrificare, automatizare şi digitalizare, iar operaţiunile de îngrijire a sănătăţii vor fi gestionate separat. Kaeser vrea să recâştige astfel terenul pierdut în faţa rivalelor ABB (Elveţia) şi General Electric (SUA) şi speră că modificările în structura companiei vor ajuta Siemens să se concentreze mai mult pe succesul pe termen lung decât pe majorarea vânzărilor pe termen scurt.
Compania Siemens are o activitate de peste 100 de ani în România, deţine afaceri în industrie, sănătate şi energie şi are peste 2.100 de angajaţi.
AGERPRES