17.500 de oameni prezenţi, din 1,6 milioane de doritori. Pentru a asista la ceremonia gratuită de omagiu a lui Michael trebuia să ai noroc. Ce a însemnat însă pentru primăria din Los Angeles evenimentul de ieri?
Dispozitive de securitate, infrastructură, mobilizarea a nu mai puţin de 2.500 de poliţişti în maşini, pe străzi, pe motociclete şi în elicoptere. Conform primelor estimări, toate acestea ar putea ajunge la suma de 2,5 milioane de dolari, bani suportaţi de primăria unui oraş care se zbătea deja cu un deficit de 530 de milioane de dolari.
Scandaluri legate de bani
Dincolo de toate aspectele frumoase legate de gloria Regelui Pop şi de amintirea celor care l-au iubit şi l-au ascultat, au apărut scandaluri legate de bani.
„Dacă familia Jackson îşi permite să dea 25.000 de dolari pe un siciu aurit, cred că AEG şi membrii familiei ar putea încerca să susţină o parte din costurile de securitate”, a declarat Dennis Zine, unul dintre membrii consiliului municial.
Profitul ce va urma
Pe de altă parte, AEG Live, cei care au organizat ceremonia de ieri, pentru un cost de aproape un milion de dolari, bani care nu sunt neapărat o investiţie, mai ales, dat fiind faptul că în urma anulării concertelor de pe O2 Arena din Londra, firma a pierdut 30 de milioane de dolari.
AEG Live îşi doreşte să rămână însă în cărţi pentru profitul pe care l-ar putea obţine pe viitor. Se pare că va fi organizat un concert omagial în amintirea lui Michael şi va fi produs un DVD cu repetiţiile Regelui Pop înainte de concertele programate în iulie şi care nu s-au mai ţinut.
Profit pentru televiziuni
Ar fi morbid să spunem că înmormântarea lui Michael a fost o mină de aur pentru televiziunile care au transmis evenimentul în direct. Ne rezumăm doar la a spune că acestea au profitat din plin, în condiţiile în care se estimeayă că evenimentul a fost urmărit de proape 1,25 de miliarde de oameni din toată lumea.
Ceremonia de aseară a fost o ocazie de profit pentru piaţa neagră a biletelor. Cea mai mare sumă la care ajunsese un astfel de bilet a fost de 275.000 de dolari, însă nu se ştie dacă biletul chiar a fost cumpărat.
Nu în ultimul rând, au avut de câştigat companiile aeriene, care în ultimele zile au avut avioanele pline cu fanii care au venit la eveniment din toate colţurile lumii, hotelurile şi restaurantele din Los Angeles, care au avut o perioadă aglomerată.
SURSA: „L’Expansion”