Cât a plătit AUR pentru panourile cu George Simion

În contextul campaniilor publicitare recente desfășurate de partidele politice din România, Alianța pentru Unirea Românilor (AUR) și Partidul Național Liberal (PNL) au investit sume considerabile în promovarea mesajelor lor.

AUR a lansat o campanie outdoor de două luni, între 15 iunie și 15 august, pentru promovarea „Planului Simion”, inclusiv mesajele despre „case la doar 35.000 de euro”, transmite snoop.ro.

Campania a inclus 350 de fețe de panou distribuite uniform în toată țara, inclusiv în București, marile orașe și punctele vizibile de pe autostrăzi și drumuri naționale. Costul total a fost de 450.000 de euro cu TVA, plătiți în două tranșe. Campania a inclus producția, montarea și demontarea panourilor, precum și TVA și taxele locale.

„Costul este de 450.000 de euro cu TVA, pe care îi plătim în două tranșe. Sunt 350 fețe de panou în această campanie. Ele sunt distribuite în toată România destul de uniform”, a declarat pentru sursa citată, Marius Lulea, prim-vicepreședinte AUR.

Mesajele au variat în fiecare lună, de la „case la doar 35.000 de euro” la mesaje despre suveranitatea și controlul resurselor țării. Suplimentar, AUR a desfășurat o campanie cu chipul lui George Simion pe panouri de tip cub, mai mici, costând aproximativ 100.000 de euro.

În total, investiția AUR se apropie de 1 milion de euro, incluzând costurile campaniei inițiale și prelungirea acesteia în perioada septembrie-noiembrie pentru cele prezidențiale.

„O să avem o nouă alocare de 300.000 de euro, se va reduce puțin numărul de panouri. 100.000 de euro pe lună, atât ne putem permite. 300.000 de euro pentru trei luni”, a afirmat Marius Lulea.

Campania PNL s-a ridicat la 2 milioane de euro

PNL a desfășurat o campanie publicitară pentru cartea „Ostașului Ciucă”, folosind 400 de panouri outdoor în orașe, pe autostrăzi și drumuri naționale din România. Imaginea lui Nicolae Ciucă a fost prezentă pe 762 de afișaje. Costul chiriei panourilor pentru perioada 15 mai – 15 iunie a fost de 510.000 de euro, incluzând TVA și taxe locale.

Producția și montarea panourilor au costat 450.000 de euro, sumă înregistrată o singură dată la începutul campaniei. În total, costul campaniei s-a ridicat la 2 milioane de euro pentru primele trei luni.