Potrivit CEO-ului Facebook, motivul pentru care reţeaua de socializare nu oferă deja opţiunea unui abonament premium este că majoritatea oamenilor preferă Facebook ca serviciu gratuit, suportat prin afişarea de reclame, mulţi dintre utilizatori neavând oricum resursele financiare necesare pentru a plăti un abonament „premium”. Explicaţia naşte însă şi o întrebare: Care ar fi de fapt costul unei astfel de experienţe?

Dacă ne limităm la America de Nord, veniturile Facebook raportate la numărul total de utilizatori indică suma de 7 dolari, venit mediu lunar obţinut de pe urma fiecărui utilizator prin afişarea de reclame. Problema este că nu toţi utilizatorii sunt egali din perspectiva companiilor de publicitate, cei dispuşi să opteze pentru plata unui abonament intrând tocmai la categoria cea mai profitabilă a persoanelor cu situaţie materială bună, care ajung să cumpere produsele şi serviciile promovate prin afişarea de reclame. Pentru compensarea integrală a veniturilor, aceşti utilizatori „bogaţi” ar trebui taxaţi cu sume cuprinse între 11 şi 14 dolari/ lună, fapt ce ar reduce drastic numărul celor interesaţi de abonamentul Facebook premium.

În practică, Facebook ar putea lua o lecţie de la rivalul Apple, care oferă în mod gratuit acces la versiunea de bază a serviciului iCloud, însă taxează consistent suplimentarea spaţiului de stocare disponibil. În afară de lipsa reclamelor, un abonament Facebook premium ar putea oferi şi facilităţi suplimentare, cum ar fi statistici despre vizualizările paginii de profil, pachete de emoji-uri sau alte avantaje.

Sursa:go4it