Tendinţele demografice arată faptul că asigurarea de viaţă devine din ce în ce mai importantă pentru populaţie. În România, în anul 1950 erau patru persoane cu vârsta de peste 60 de ani la fiecare nou-născut, iar previziunile arată că până în anul 2050 numărul va creşte la 38 de persoane de peste 60 de ani la fiecare nou-născut.
"Pe măsură ce societăţile îmbătrânesc datorită creşterii speranţei de viaţă pe de-o parte şi ca urmare a scăderii natalităţii pe de altă parte, cererea pentru produse private de economisire va continua să crească şi în viitor", a spus Michael Heise, economist şef şi director de Dezvoltare în cadrul grupului Allianz.
Asigurările de viaţă şi produsele de economisire pentru pensie sunt importante pentru numeroase zone ale societăţii. Acest lucru este reflectat şi de sumele considerabile pe care clienţii le plătesc societăţilor de asigurări peste tot în lume.
Primele plătite la nivel mondial, în 2011, pentru asigurări de viaţă se ridicau la 1,7 trilioane de euro. Astfel, în anul 2011, fiecare cetăţean german a cheltuit în medie 1.042 euro pentru asigurări de viaţă, în vreme ce un cetăţean al SUA a cheltuit echivalentul a 1.270 euro, iar în Japonia suma este chiar mai mare, ajungând la 2.183 euro anual.
În România, există, de asemenea, o piaţă relevantă de asigurare a riscurilor asociate cu cele aproximativ 240.000 de credite ipotecare deţinute de populaţie, de la poliţe de asigurare a imobilelor ipotecate, la asigurări de viaţă pentru titularii respectivelor credite bancare.
La nivelul Uniunii Europene companiile de asigurări de viaţă gestionau fonduri ce ajungeau până la aproximativ 5.400 miliarde de euro, conform datelor prezentate de Allianz-Ţiriac Asigurări. În România, asigurătorii locali deţineau la sfârşitul anului 2011 fonduri reprezentând rezerva matematică (obligaţii financiare către beneficiarii de poliţe de asigurări de viaţă) de aproape patru miliarde de lei.
Sursa: Agerpres