În toate zonele turistice din România s-au vândut aproximativ 107.000 de locuri, în timp ce în străinătate au plecat pentru minivacanţa de Paşte aproape 10.000 de turişti.
Spre deosebire de anul trecut, când Paştele şi 1 Mai au fost sărbătorite la distanţă de 3 săptămâni, fiind înregistrate încasări din servicii turistice de aproximativ 65 milioane de lei, anul acesta sărbătorile s-au suprapus, iar încasările au ajuns la 47 milioane de lei, mai puţin cu aproximativ 38%.
În topul preferinţelor românilor s-au aflat în aceste zile staţiunile rurale, cu 50.000 de locuri vândute, urmate de cele montane, cu 22.000 de locuri vândute şi de cele balneare, cu 14.000 de locuri vândute.
În unităţile de cazare clasificate de pe litoralul românesc, numărul turiştilor a scăzut faţă de anul trecut, deoarece prognoza meteo a fost nefavorabilă, iar mulţi dintre aceştia au preferat să sărbătorească Paştele în familie, numărul turiştilor sosiţi pe litoral ajungând la 20.000.
Din totalul locurilor pregătite pe litoral, în topul preferinţelor a fost Mamaia, cu un grad de ocupare de aproximativ 90% în nordul staţiunii şi 60% în restul staţiunii. Turiştii au preferat Mamaia datorită posibilităţilor variate de distracţie, iar cluburile şi barurile au fost principalele atracţii. În acest an, de 1 Mai, pe litoral au fost puse la dispoziţia turiştilor aproximativ 30.000 de locuri de cazare în structurile clasificate, din totalul de 98.448, locuri clasificate. În comparaţie cu nordul litoralului, în structurile de cazare din sud, gradul de ocupare a fost mult mai scăzut de aproximativ 30%. Cererea a fost mai mică faţă de anul trecut în unităţile clasificate deschise în această perioadă.
În ceea ce priveşte turismul extern, reprezentanţii FPTR spun că cele mai căutate destinaţii de către turiştii români pentru petrecerea minivacanţei de Paşte şi 1 Mai au fost Bulgaria, Grecia şi Ungaria. Spre deosebire de anii trecuţi, românii şi-au îndreptat atenţia şi către destinaţiile exotice precum Bali, Thailanda sau chiar Brazilia. AGERPRES