Trei din cele mai mari agenţii de turism din România, Christian Tour, Paralela 45 şi Karpaten Turism, şi-au prezentat deja bilanţul.

Asfel, Christian Tour a vândut vacanțe de peste trei milioane de euro pe durata Târgului de Turism al României, atât la standul de la Romexpo, cât și în sediile agenției din țară și online, unde turiştii au găsit pachete cu aceleaşi reduceri şi în aceleaşi condiţii ca la târg.

Din cele aproape 6.800 de persoane care și-au cumpărat pachete turistice în perioada 15 – 18 noiembrie, circa 80% și-au achiziționat sejururi pentru vara viitoare în destinații precum Grecia, Turcia, Egipt, Bulgaria, Tunisia și Spania.

“Românii care își cumpără vacanțe la Târgul de Turism organizat în noiembrie urmează tendința tot mai pronunțată în ultimii ani, aceea de a-și asigura vacanța de vară la prețuri mai mici prin programul de Înscrieri Timpurii, la care se adaugă extra-reducerile acordate pe perioada târgului. Așa se explică de ce destinații de litoral din Grecia, Turcia și Egipt conduc detașat topul celor mai căutate vacanțe la acest târg”, a declarat Raluca Hatmanu, director de marketing Christian Tour.

Ca o noutate, pe lângă destinațiile de vară din Grecia și Turcia, în preferințele românilor și-au făcut loc și cele din Egipt și Tunisia, către care Christian Tour va opera 11 zboruri charter în sezonul estival 2019 de pe principalele aeroporturi din țară.

“Stațiunile de litoral din Egipt și Tunisia sunt ideale atât pentru familiile cu copii, datorită hotelurilor all-inclusive cu numeroase facilități pentru cei mici, cât și pentru cei pasionați de cultură și istorie, care au ocazia să viziteze unele dintre cele mai fascinante obiective turistice ale lumii precum Piramidele din Cairo sau Cartagina în Tunisia”, au adăugat reprezentanții touroperatorului.

De altfel, și circuitele culturale în Tunisia, nu doar sejururile la plajă au fost căutate pe durata Târgului de Turism, destinația conducând topul 3 al celor mai solicitate programe din această categorie. Clasamentul a fost completat de Serbia-Muntenegru-Croația și de Țările Nordice-Țările Baltice.

 

Pe perioada târgului, au fost rezervate și vacanţe în destinații exotice, Republica Dominicană, Thailanda și Dubai fiind cele mai căutate pentru sejururi la plajă, în vreme ce China, Vietnam și Peru au fost căutate pentru circuite culturale. Cel mai scump pachet vândut în cele patru zile ale târgului a fost un circuit în Brazilia, pentru care două persoane au plătit puțin peste 7.000 de euro.

Christian Tour este cel mai mare operator de chartere din România, fiind condus de frații Cristian și Marius Pandel. Touroperatorul deține 40 de agenții proprii în România și este prezent peste hotare în Polonia, Serbia, Republica Moldova, Grecia, Turcia, Spania și Statele Unite ale Americii (divizia online). Christian Tour a încheiat anul 2017 cu vânzări de peste 67 de milioane de euro și estimează că va încheia anul cu o cifră de vânzări de 85 de milioane de euro.

La rândul său, Paralela 45 a anunţat că vânzările din timpul târgului de turism, la standul târgului, dar și în agențiile din rețea, la care se adaugă cele de Black Friday, pe portalul touroperatorului și pe platforma eMag, s-au ridicat la 1,5 milioane de euro.

„Pentru prima dată de Black Friday, Paralela 45 a participat pe platforma eMag cu oferte de vacanță la jumătate de pret însumând 1.800 de nopti de cazare în hoteluri de patru și cinci nopți pe riviera turcească, în insulele grecești, Spania, Malta și Laponia”, a anunţat Paralela 45.

La târgul de turism, în perioada 15-18 noiembrie, și în campania “Happy Days”, care durează până marți, cele mai căutate destinații au fost până acum Turcia, Grecia, Spania, Italia, Cipru, cu avionul, pachetele de vacanță având o reducere de până la 50%, circuitele la Moscova, în Iordania, Israel, Tunisia, Maroc, Egipt, India, Africa de Sud, New York, dar și litoralul românesc.

Antalya, aleasă de familiile cu copii care pun accent pe facilitățile oferite de sistemul all inclusive, pare să fie din nou destinația vedetă a verii. În 2019 vor fi organizate curse charter din mai multe orașe ale țării și cel puțin patru pe săptămână din București. Astfel, pe lângă București, Cluj-Napoca, Timișoara, Iași, Târgu Mureș, anul viitor vor fi curse charter spre Antalya și din Oradea, Arad, Baia Mare, Bacău și una pe săptămână din București spre Alanya. În perioada de reduceri, un sejur pe riviera turcească pornește de la 399 de euro/persoană, cu toate taxele incluse.

 

Pentru vara 2019, pachetele de vacanță pe litoralul românesc au avut o reducere de până la 50%. Paralela 45 a vândut la târg sejururi pe vouchere de vacanță la hoteluri de patru și cinci stele, în special din stațiunea Mamaia. 

Pentru sărbătorile de iarnă, Laponia este vedeta destinațiilor. Peste 300 de români vor ajunge iarna aceasta în Țara lui Moș Crăciun, pachetul de vacanță cumpărat zilele acesta fiind de 1.450 de euro/persoană.

Românii au mai cumparat vacanțe de 1 decembrie în Republica Moldova (de la 165 de euro/persoană), Malta (de la 285 de euro/persoană), Israel (de la 659 de euro/persoană), Israel și Iordania (de la 940 de euro/persoană), în orașele europene unde se organizează piețe de Crăciun: Viena (de la 175 de euro/persoană), circuitul prin capitalele imperiale Budapesta, Bratislava, Praga, Viena (de la 269 de euro/persoană), dar și vacanțe de revelion în Atena (de la 309 euro/persoană), Madrid (de la 560 de euro/persoană), Cipru (de la 591 de euro/persoană), Antalya (de la 734 de euro/persoană), Dubai (de la 850 de euro/persoană). 

De asemenea, Karpaten Turism a vândut circuite de peste 1 milion de euro în cadrul Târgului de Turism al României. Maroc, India și Cappadocia, destinațiile preferate de români, anunţă compania.

Karpaten Turism, unul dintre cei mai mari turoperatori de pe piața din România, a vândut în cadrul Târgului de Turism, din perioada 15 – 18 noiembrie 2018, circuite și sejururi în destinații exotice în valoare de peste 1 milion de euro, cu 40% mai mult decât la ediția din toamnă a anului trecut.

„Urmând trendul celor mai mari târguri de turism la nivel modial, Karpaten Turism a realizat pentru evenimentul de anul acest un stand tematic, conceput împreună cu partenerii externi, pentru a promova două dintre cele mai populare destinații de vacanță ale acestui an, Maroc și Cappadocia. Atracțiile târgului au fost Turnul și Bazarul din Marrakech, momentele interactive cu turiștii și baloanele cu aer cald din Cappadocia”, arată compania, într-un comunicat.

 

În urma lansării de anul acesta a primului charter pe ruta București – Marrakech de pe piața din România, Marocul a devenit o atracție atât pentru turiștii interesați de circuite, cât și pentru cei care își doresc să se relaxeze la plajă, printre pachetele de vacanță preferate de turiști aflându-se: Circuit Orașele Imperiale, la 659 euro/persoană, Circuit Marakech & Sahara, la 759 euro/persoană și Sejur Agadir, la 599 euro/persoană, Agadir fiind cea mai cunoscută stațiune de litoral din Maroc, renumită pentru plajele late cu nisip fin și pentru numărul mare de turiști germani și englezi, pe care îi atrage în fiecare an.

Circuitul în Cappadocia, la prețul de 199 euro/persoană cu toate taxele incluse, care include şapte nopți de cazare în hoteluri de 4 și 5 stele, mic dejun, transport cu avionul, transferuri și însoțitor de grup, a fost unul dintre produsele cele mai des cerute de turiștii români în cadrul Târgului de Turism. 

Peste 80% din vacanțele vândute în perioada celor patru zile de târg au fost circuitele și croazierele, atât în Europa, cât și în destinații exotice, în topul destinațiilor preferate de turiștii români fiind: Maroc, India, Cappadocia, Israel, Thailanda, Spania, Țările Scandinave și Africa de Sud. În ceea ce privește sejururile în destinații exotice, pe primele locuri s-au situat: Bali – Singapore, Thailanda, Maldive și Zanzibar, prețurile acestor pachete începând de la 999 euro/persoană.

Reducerile din perioada târgului au fost de până la 45% pentru sejururile din oferta agenției, acestea păstrându-se și în prima săptămână de după târg.

Karpaten Turism și-a dublat în ultimii doi oferta din portofoliul de produse.

“Datorită investițiilor continue în tehnologie și a parteneriatelor de lungă durată cu unele dintre cele mai mari companii de turism la nivel mondial, am reușit să ne dublăm portofoliul de produse în ultimii doi ani, agenția noastră oferind în acest moment peste 100 de itinerarii de circuite proprii, cu peste 500 de date de plecare, sejururi și croaziere în toate colțurile lumii.”, a declarat Alexandru Mărginean, Business Development Manager Karpaten Turism.

Acesta afirmă că touroperatorul se concentrează mai mult pe consolidarea acestuia și perfecționarea serviciilor turistice oferite.

Fondată în anul 1996, Karpaten Turism a fost una dintre primele agenții turoperatoare care s-a dedicat promovării atracțiilor turistice din România și atragerii de turiști străini. În prezent, compania deține în flota proprie 16 autocare moderne, două nave de croazieră în Delta Dunarii și două hoteluri, Hotel Piemonte din Predeal și Casa Bazna din stațiunea Bazna, judeţul Sibiu, un al treilea fiind în faza de construcție.