„40% dintre consumatorii actuali anticipează o creştere a cheltuielilor lor şi doar 1 din 5 utilizatori indică o scădere a cheltuielilor lor online în anul care vine", se arată un studiu realizat de compania poloneză de consultanţă şi cercetare online Gemius.
Din punct de vedere al banilor cheltuiţi online, coşul mediu de cumpărături are valoarea de 470 de lei, în timp ce cheltuielile anuale ale unui utilizator se ridică la 2.260 de lei.
Cei mai mulţi bani sunt alocaţi pentru călătorii – 1.230 lei, apoi electronice – 990 lei, smartphone & gadgets – 810 lei, haine – 280 lei şi cosmetice – 230 lei.
"În timp ce interesul pentru haine şi accesorii va înregistra o scădere în rândul utilizatorilor de internet cu experienţă în cumpărături online, pentru cei care nu au achizitionat încă produse online, acestea se situeaza în topul preferintelor, urmate de produsele electronice. Se poate spune astfel ca hainele şi electronicele sunt «poarta de intrare» în achiziţiile online", se arată în raport.
Conform rezultatelor studiului, din punct de vedere al numărului total de menţiuni, în acest an, eMag.ro a fost site-ul favorit de comerţ online, urmat de OLX.ro şi Tocmai.ro. Top zece este completat în ordine de cel.ro, okazii.ro, altex.ro, bonprix.ro, domo.ro, elefant.ro şi miniprix.ro.
Mai mult de două treimi dintre utilizatorii de internet din România au făcut cumpărături online în trecut, iar 21% dintre cei care nu au cumpărat încă nimic online planifică să facă acest lucru în viitor.
Opţiunea preferată de plată a utilizatorilor români de internet este de departe plata prin ramburs – 4 din 5 utilizatori o indică că fiind varianta cea mai des folosită în detrimentul plăţii cu cardul, a transferului online din contul bancar sau a plăţii de pe mobil. În consecinţă, livrarea prin curier este cea mai des folosită metodă de livrare.